جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتب دینی - پژوهش - تحقیق

حوزه/ معاون پژوهشی مدرسه علمیه مهدی موعود(ع) در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه»، به تشریح فعالیت های پژوهشی این مدرسه علمیه پرداخت و اظهار داشت: پژوهش از مسائل مهم در حوزه است، اما متاسفانه در حال حاضر در غربت به سر می برد.

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا معاون پژوهشی مدرسه علمیه مهدی موعود(ع) در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه»، به تشریح فعالیت های پژوهشی این مدرسه علمیه پرداخت و اظهار داشت:  پژوهش از مسائل مهم در حوزه است، اما متاسفانه در حال حاضر در غربت به سر می برد.

وی بیان داشت: باید برای غربت زدایی از فعالیت های پژوهشی تلاش کرد و تا کنون فعالیت های خوبی صورت گرفته، اختصاص 5 نمره به پژوهش در معاونت آموزش یکی از آن موارد است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا افزود: برگزاری 5 دوره کاروزی آموزشی برای آشنایی طلاب با روش تحقیق و پژوهش، برگزاری جلسات آموزشی پژوهشی برای اساتید، برگزاری جلسات با اساتید پایه ها، با هدف هم اندیشی و ایجاد انگیزه برای تقویت  امر پژوهش در میان طلاب، برگزاری جلسات با اساتید و طلاب و معاونت آموزش برای مشارکت و هم فکری برای اختصاص دادن 5 نمره از امتحانات در شکل  های  مختلف به بحث پژوهش را از جمله فعالیت ها عنوان کرد.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه مهدی موعود(ع) بیان داشت: تشویق طلاب برای شرکت در جشنواره علامه حلی و ارسال 19 اثر به وسیله طلاب این مدرسه به این جشنواره، برگزاری جشنواره علامه حلی در مدرسه و حمایت مدیر از فرایند این کار، انتشار اولین نشریه علمی اطلاع رسانی با عنوان نور و چاپ دومین نشریه در تابستان، تولید نرم افزار علوم اسلامی نور برای آموزش به طلاب و تجهیز کتابخانه به مباحث پژوهشی از دیگر اقدامات پژوهشی در سال تحصیلی 94 و 95  عنوان کرد.

وی افزود: تا کنون با برنامه ریزی هایی که شده شاهد رشد40 درصدی آثار و استقبال خوب طلاب به جشنواره علامه حلی بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha