پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 380132
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
افق حوزه

حوزه/ چهارصد و شصت و دومین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی از عناوین هفته نامه «افق حوزه» عبارتند از: «استمرار حرکت انقلابی کشور بدون حضور روحانیت امکان‌پذیر نیست»، «پیگیری طرح مدیریت مشترک حج از سوی مسلمانان»، «فراخوان جذب اسناد و مدارک مرتبط با آستان مقدس حضرت معصومه (س)»، «نهاد تقریب مذاهب اسلامی در مصر راه اندازی می شود»، «گزارشی از برگزاری دوازدهمین جشنواره بهار شهادت در کربلا»، «آیا نظام امامت منحصر به عصر حضور است؟».

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «در انتظار خورشید»، «نگاهی به سیمای عصر ظهور»، «همه گیاهان دارویی بی ضرر نیستند»، «هنر همسرداری، رمز موفقیت زندگی مشترک»، «گاهی سکوت برای مردان لازم است»، «کاهش سن ابتلا به اختلالات اسکلتی- عضلانی».

«موانع یقین» موضوع در س اخلاق آیت الله شب زنده دار در شماره جدید «افق حوزه» می باشد. وی در شروع این بحث عنوان می کند: اگر علاقه مند به کسب یقین هستیم باید حقیقتا و به صداقت در مسیر دستورات الهی گام برداریم تا خداوند عنایت و دستگیری نماید و بصیرت نصیب انسان شود؛ لذا در مورد یقین گفته شده که آن از شهود شروع شده و به شهود ختم می شود. از علامه طباطبایی (ره) شنیدم که فرمود: زمانی در نجف اشرف وضعیت مالی ام چنان دشوار شد که تمام فکرم متوجه معیشتم شده بود؛ تا این که بعد از نماز صبح، شخصی برایم مجسم شد و گفت: خداوند عالم می فرماید: در این 18 سال کِی شما را معطل کردیم؟. علامه می فرمود: من دیدم این حرف درست است چون الان 18 سال است که مفتخر به لباس روحانیت شده ام.

آیت الله شب زنده دار یکی از موانع یقین را «رغبت به دنیا طلبی» دانسته و عنوان می کند: در روایت وارد شده «الرَّغْبَةِ فِي الدُّنْيَا تُفْسِدُ الْإِيقَان»؛ رغبت در دنيا یقین را فاسد مي كند. همچنین رفاقت و مجالست با دنیاطلبان برای انسان مانع می شود. در روایت آمده: «خُلْطَةُ أَبْنَاءِ الدُّنْيَا تَشِينُ الدِّينَ وَ تُضَعِّفُ الْيَقِين»؛ یعنی اگر انسان در دوست گرفتن ها و نشست برخاست ها مراعات نکند و با کسانی معاشرت کند که چنان غرق دنیا شده اند که کأنه فرزند دنیا گشته اند، طبق روایت هم دینش را زشت و نامقبول می کند و هم یقین به اعتقادات را سست می کند.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha