پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طبرسی - نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه /آیت الله طبرسی از حوزه هاي علميه به عنوان پايگاه هاي اعتقادي مردم یاد کرد و افزود: امروز تقویت این مراکز دینی به حتم موجب گسترش اسلام ناب در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، چهل و چهارمین جلسه شورای حوزه علمیه استان امروز با حضور اعضای شورا در نکا برگزار شد.

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در این جلسه گفت: اخلاص شرط اصلي موفقيت در هرکار و به خصوص در تبليغ دين خدا است و اگر کار براي خدا باشد تاثيرگذار خواهد بود.

وی با بیان این که حوزه ها پايگاه هاي نشر سیره اهل بيت(ع) هستند، افزود: جهانی شدن اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی را مرهون تلاش های حوزه و روحانیت هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين‌که انقلاب اسلامي مولود حوزه علميه است، تصريح کرد: اين انقلاب به رهبري يکي از فرزندان حوزه، امام خميني(ره) به پيروزي رسيد و انقلاب اسلامي در واقع پديده اي بود، که سرمنشأ آن از حوزه علميه بوده و در ادامه نيز حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهاي انقلاب بر دوش روحانيت است.

آیت الله طبرسی از حوزه هاي علميه به عنوان پايگاه هاي اعتقادي مردم یاد کرد و افزود: امروز تقویت این مراکز دینی به حتم موجب گسترش اسلام ناب در جامعه خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز دشمنان اسلام ناب و انقلاب همه توان خود را در جهت ناکارآمد جلوه دادن حوزه و روحانیت به کار گرفتند، تصریح کرد: باید خدمات ارزشمند حوزه های علمیه بیشتر در جامعه نمود عینی داشته باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که مردم کشورمان همواره علما و روحانیان را پناهگاه خود می دانسته و می دانند، تصریح کرد: حضور در صحنه روحانیت عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که دشمن از حضور اثربخش روحانیت در صحنه های مختلف این انقلاب هراسان و عصبانی است، ادامه داد: ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت یکی از توطئه های قدیمی دشمنان است که خوشبختانه با هوشیاری و بصیرت مردم وروحانیت محقق نشده است.

آیت الله طبرسی ملت ایران را تابع رهبری و مرجعیت دینی دانست و افزود: این مردم علما و روحانیت همواره امین خود می دانند و درهمه امور تبعیت خود را نیز از مرجعیت دینی نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حفظ دين و ارتقاء جامعه به سوی آرمان ها و کمال نيازمند حوزه هاي علميه انقلابی و پویا است، گفت: باید بهره گیری از ظرفیت های موجود و همچنین تقویت سخت افزاری و نرم افزاری مدارس علمیه بستر را برای تقویت بعد کیفی مدارس علمیه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اين‌که حوزه های عمليه مرجع فکری و عقیدتی نظام هستند، گفت: در هیچ دوره ای همانند امروز مکتب اسلام و مکتب اهل(ع) مورد هجوم نبوده و امروز دنياي اسلام در شرايط حساسي قرار دارد و در این زمان حساس حوزه های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha