شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمين سيد سجاد هاشميان

حوزه/ مدير جامعه الزهراء(س) با اشاره به اهميت نقش تعليم و تربيت در آينده فرزندان، گفت: اهميت مهد كودك از كلاس هاي آموزشي كمتر نيست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمين سيد سجاد هاشميان  در نشست همفكري و تبادل نظر با كاركنان مهد كودك جامعه الزهراء(س)، ضمن تبريك ایام مبارک  شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدي (عج)، هدف از برگزاري اين گونه جلسات را ارتباط نزديك تر با بدنه فعال كارشناسي و كارمندي جامعه و تبادل اطلاعات و نيز شنيدن نقطه نظرات همكاران عنوان كرد.

وي ضمن تقدير و تشكر از زحمات ممتاز همكاران مهد كودك به اهميت نقش تعليم و تربيت در آينده فرزندان پرداخت و افزود: تربيت فرزند از همان لحظه اول تولد شروع مي شود و سنين كودكي مهم ترين مقطع زندگي انسان در تعليم و تربيت است. اهميت مهد از كلاس هاي درسي كمتر نيست و لازم است در اين زمينه بيشتر سرمايه گذاري شود.

مدیر جامعه الزهراء(س) اضافه كرد: ما با بهره گيري از زمان حضور فرزندانمان در مهد مي بايست بهترين تعليمات را در حوزه هاي مختلف و با شيوه هاي متنوع و عاقلانه به كودكان منتقل كنيم  و چه بسا مسير زندگي كودكان در همين دوره تعيين شود.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان تصريح كرد: آموزش هايي از قبيل آموزش مهارت زندگي اجتماعي، آموزش مراعات حقوق ديگران و آموزش اعتماد به نفس، مستقل بودن و بر روي پاي خود ايستادن، از مهم ترين دست آوردهاي مثبت حضور فرزندان در مهد كودك جامعه مي باشد."

استاد حوزه به اهميت نقش مربيان مهد در تعليم و تربيت آينده كودكان و شكوفايي استعداد ها و رشد ارزش هاي متعالي آنها پرداخت و با تاكيد بر اينكه  مربيان مهد خود نيز نيازمند ترميم و تكميل آموزش ها هستند، گفت: مربيان و كمك مربيان علاوه بر رعايت كامل اصول اخلاقي و حرفه اي مي بايست با آخرين تكنيك ها و ابزار كمك آموزشي آشنا شده و با بهترين شيوه ها، مفاهيم ديني و تربيتي را به كودكان منتقل كنند.

وي ضمن تبيين ساختار جديد جامعه الزهراء(س)، خاطر نشان كرد: در ساختار ابلاغي جامعه الزهراء(س)، مهد كودك جزئي از ساختار نيست؛ چرا كه اين فعاليت به عنوان مأموريت اصلي جامعه الزهراء(س) تلقي نمي گردد.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان در ادامه به عدم واگذاري مهد به بخش خصوصي به علت اهميت مهد و طلاب براي جامعه اشاره كرد و به تبيين لحاظ جنبه هاي شرعي، حقوقي و اخلاقي در قراردادهاي جديد پرداخت.

وي خاطرنشان كرد: هرچند نوع قراردادهاي همكاران مهد با قراردادهاي همكاران جامعه متفاوت است اما ميزان افزايش حقوق ايشان همانند ديگر همكاران جامعه مي باشد و وضعيت فعلي قراردادها در مورد بيمه و سنوات و مابقي تسهيلات مناسب ترين اقدام براي اين عزيزان بوده است.

در ادامه معاون اداري مالي جامعه الزهراء(س) ضمن تقدير و تشكر از مديريت، همكاران و مربيان مهد، به فعاليت هاي بسيار خوب صورت گرفته طي دو سال گذشته اشاره كرد و افزود: نقش تربيتي مهد كودك و ايجاد محيط امن براي خواهران طلبه حائز اهميت مي باشد چرا كه  اين امر موجب آرامش و اطمينان خواهران طلبه براي حضور در كلاس هاي درس مي شود كه بحمدالله ميزان آرامش و اطمينان ياد شده در طول دو سال گذشته افزايش يافته است.

محمدرضا محمدي خاطر نشان كرد: تمام نيروهاي مهد به صورت نيروي قرار دادي تبديل شده اند و ديگر نيروي ساعتي در مهد وجود ندارد و در بخش نظام قراردادي هيچ گونه كاهشي در نظام حقوقي ايجاد نشده  بلكه شاهد افزايش ساليانه و متفاوت نسبت به سال هاي قبل هم بوده ايم.

همچنين  مليحه خزائلي  سرپرست اداره امور طلاب و خانواده هاي جامعه الزهرا، ضمن تبريك اعياد ماه شعبان، نقش آفريني و موفقيت همكاران آموزشي را مرهون زحمات مربيان مهد دانست و ابراز اميدواري كرد با همكاري كادر مهد كودك باز مهندسي فرهنگي و تربيتي با تاكيد بر همكاري و همراهي در مجموعه مهدكودك انجام شود و جامعه الزهراء(س) بتواند به عنوان الگويي براي مجموعه هاي مهدكودك ها، نقش آفريني كند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha