چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه باغملک

حوزه/ جوان انقلاب باید فارغ از حد و مرزهای حزبی و جناحی فکر کند و بیاندیشد و بر مبنای سیره اهل بیت(ع) عمل کند.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، به تبیین شاخصه‌های جوان انقلابی پرداخت و اظهارداشت: آرمان‌گرایی، بصیرت، توجه به مرز حق و باطل و آزاداندیشی برخی از شاخصه‌های جوان انقلابی است که باید در نسل امروز نهادینه شود.

وی بابیان این‌که آرمان‌ گرایی، نقش مستقیمی بر روحیه جوانان دارد، گفت: باید به جوانان بیاموزیم که آرمان‌گرا باشند و برای خود شعار و سپس نقطه هدف مشخص کنند، چرا که اگر جوانی به این نکات توجه کند، می‌تواند در آینده نقش‌آفرین باشد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این‌که بصیرت لازمه رشد جوان انقلابی است، گفت: از آنجایی ‌که جوانان تضمین کننده بقای میهن اسلامی ایران هستند، وجود شاخصه‌ بصیرت در آنان، می‌تواند سعادت آنان را تضمین کند و اگر جوانان سعادتمند شدند، به‌یقین کشور نیز پویا و موفق می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، در ادامه بابیان این‌که طلاب جوان از موفق‌ترین اقشار جامعه هستند، اذعان داشت: طلاب جوان سرمایه‌های جامعه اسلامی هستند، چرا که آنان با تلاش و کوشش خود در عرصه دین، مذهب، فرهنگ و... اجتماع ایران را اصلاح می‌کنند، پس باید گفت که اگر طلاب جوان پا به عرصه نگذراند و با کوشش علمی خود، توطئه‌های گسترده دشمن را ناکام نگذارند، جمهوری اسلامی ایران به خطر می‌افتد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی باغملک، توجه به مرز حق و باطل را مورد اهتمام خواند و گفت: امروز دشمن به شدت در تلاش است تا حق و باطل را در هاله ای از غبار پنهان کند، که دیگر تفاوت حق از باطل مشخص نشود و حتی برخی اوقات جایگاهشان تغییر کند؛ از این ‌رو لازم است یک جوان بصیرت داشته و از طرف دیگر نیز روحانیت باید حضور مفید و مؤثری در اجتماع داشته باشد تا خدایی ناکرده، این مرز در یکدیگر ادغام نشوند.

وی، آزاداندیشی و حرکت در مسیر سیره اهل بیت(ع) را دیگر مؤلفه شاخصه جوان موفق و انقلابی برشمرد و اظهار داشت: جوان انقلابی باید فارغ از حد و مرزهای جناحی فکر کند و بیاندیشد و بر مبنای سیره اهل بیت(ع) عمل کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha