شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تکریم از آیت الله ری شهری نخستین جشنواره حدیثی ثقة الاسلام کلینی

حوزه/ در جشنواره شیخ کلینی از آیت‌الله محمد محمدی ری شهری به عنوان خادم الحدیث و مدیر مرکز نور تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام فرهاد عباسی، رئیس مرکز تخصصی حدیث و قائم مقام دبیر جشنواره شیخ کلینی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره  گفت: هدف از برگزاری این  جشنواره که با همکاری مرکز تخصصی حدیث و انجمن حدیث و با همکاری برخی نهادهای دینی و حوزوی برگزار شد شناسایی استعداد حوزویان در عرصه علوم و معارف حدیث و رفع مظلومیت بیشتر از این عرصه و حمایت از حدیث‌پژوهان است.

وی با ذکر این مطلب که یش از ۶۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اظهارکرد: ۱۶۳ اثر از حوزه خواهران و ۴۹۹ اثر از برادران به این دبیرخانه ارسال شده است؛ مجموعه آثار در دو بخش علوم و معارف حدیثی تقسیم می‌شود که ۱۶۱ اثر مربوط به علوم حدیث و مابقی نیز در زمینه معارف حدیثی در تمامی شاخه‌ها بوده است.

حجت الاسلام عباسی با بیان این مطلب که آثار در چند مرحله بررسی و با کسب حدنصاب توسط بیش از ۴۰ استاد تراز اول حدیثی مجددا بررسی شد خاطرنشان کرد: ۱۲۳ اثر از تعداد کل به کمیته داوری ارجاع و طی جلسات مستمر ارزیابی و ۳۱ نفر حایز رتبه شناخته شدند و در چند بخش کتاب ترویجی، پژوهشی و مقاله ترویجی و پژوهشی، پایان نامه سطح سه و چهار و تحقیق پایانی همچنین نوقلمان تجلیل شدند.

وی افزود: قدرشناسی از خدمتگزاران علوم و معارف حدیثی از دیگر برنامه‌های ماست که از آیت‌الله محمدی ری شهری که سال ها عمر خود را وقف دانش حدیث کرده اند همچنین مرکز کامپیوتری نور که زمینه جدیدی در حدیث‌پژوهی فرا روی ما قرار داده است تجلیل گردید.

رئیس مرکز تخصصی حدیث حوزه عنوان کرد: تلاش داریم بدور از افراط و تفریط دانش حدیث را به عنوان دانشی بنیادین در تبیین مکتب حقه علوی برای زندگی سازی و اسلامی‌سازی علوم انسانی مورد توجه قرار دهیم.

در پایان این جشنواره از برگزیدگان در بخش‌های مختلف همچنین از آیت‌الله محمد محمدی ری شهری به عنوان خادم الحدیث و مدیر مرکز نور تجلیل و قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha