جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمایت رهبران کلیسای کاتولیک و پروتستان از ساخت مسجد در آلمان

حوزه/ رهبران کلیساهای هر دو شاخه پروتستان و کاتولیک آلمان عملکرد اعضای حزب سیاسی افراطی راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان را به خاطر جلوگیری از ساخت مسجد در شهر ارفورت محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ibtimes.com روز چهارشنبه رهبران کلیساهای هر دو شاخه پروتستان و کاتولیک آلمان عملکرد اعضای حزب سیاسی افراطی راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان را به خاطر جلوگیری از ساخت مسجد در شهر ارفورت محکوم کردند.

در ناحیه ارفورت که پیش از این در آلمان شرقی واقع شده بود، تنها 2 مسجد وجود دارد و سیاستمداران حزب آلترناتیو برای آلمان با اجرای رفراندوم جلوی ساخته شدن مسجد سوم در این شهر را گرفتند. در این میان اعضای دولت و خصوصا رهبران مذهبی برگزاری رفراندوم را برای ساخت مکان عبادت مردم نادرست دانسته و این عمل را برخلاف قانون اساسی دانستند.

کشیش الزی جانکرمان، اسقف و رئیس کلیسای پروتستان آلمان مرکزی در این باره گفت: هر کسی آزادی مذهبی را زیر سئوال ببرد باید بیاندیشد که آیا قانون‌مند بوده یا نه.

رهبران کلیسای کاتولیک نیز از ساخت مسجد حمایت کردند. وینفرد وینریچ، سرپرست دفتر کلیسای کاتولیک رم در برلین در این باره به خبرنگاران گفت: عملکرد این حزب هیچ مفهومی ندارد.

اعضای حزب آلترناتیو برای آلمان توانسته‌اند در انتخابات ایالتی در ماه مارس چندین کرسی مهم را بدست آورند. در یک سال گذشته و در پی ورود پناهندگان مسلمان به آلمان و تغییر جمعیتی این کشور، شاخه افراط‌گرای راست آلمان توانسته حامیانی در جامعه این کشور بدست آورد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha