شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عماد، عرضه محوری را مشکل اساسی و آسیب نظام پژوهش حوزه و دانشگاه دانست و گفت: تقاضا محوری، راهبرد صحیح برای رسیدن به پژوهش صحیح است.

 حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد در حاشیه جشنواره علامه حلی اصفهان، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به  مشکلات پیش روی پژوهش، گفت : مشکل و رنج اساسی و آسیب در نظام پژوهش حوزه و دانشگاه پژوهش های عرضه محور است، بدان معنی که محقق موضوعی را صرف انجام تحقیق انتخاب کرده و به دنبال آن می رود و محقق خود سفارش دهنده، تولید کننده و در نهایت عرضه کننده پژوهش است.

وی در  مورد راه رسیدن به ساختار حرفه ای در پژوهش افزود: تقاضا محوری، راهبرد صحیح برای رسیدن به پژوهش صحیح است، تقاضا باید از بازار مصرف آغاز شود. پژوهش باید به صورت منطقی  تولید و قابل فهم به جامعه ارائه شود تا مصرف کننده بتواند از آن استفاده کند، امروز ما به جای پژوهش حرفه ای، تنها پژوهش های تمرینی داریم واین نقطه ضعف مهمی است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور ادامه داد: ما در کشور به استانداردهای لازم در زمینه پژوهش دست پیدا نکرده ایم و آموزش روش ها و مهارت های پژوهشی از الزاماتی است که باید به آن توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین عماد در مورد وضعیت پژوهش در حوزه علمیه اصفهان نیز گفت: ارزیابی وضعیت پژوهش ناظر به چند گروه شاخصه انجام می شود، از آن جمله می توان به نهادها و ساختارهای پژوهش، فرآیندهای پژوهشی منابع انسانی و آثار و محصولات اشاره کرد، در مجموع فرآیند گردش کار در پژوهش حوزه اصفهان تحول آفرین و مثبت است و نشانه واضح این گفته در کلیدی ترین بخش مولفه های بررسی وضعیت پژوهشی که آثار و تولیدات پژوهشی می باشد، نمود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان با بررسی جشنواره علامه حلی در می یابیم که از دوره نخست تا کنون تحولی عظیم چه در کیفیت و چه در کمیت آثار شرکت داده شده، وجود دارد و این امر حاکی از آن است که اصفهان به توفیقات خوبی دست یلفته است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha