چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسمین کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه وجود طاغوت یکی از موانع تحقق آرمان های مهدوی است، گفت: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری، آمریکا شیطان و طاغوت اکبر است و سد راه تحقق جامعه مهدوی می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کعبی در حاشیه دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: حرکت بشریت به سمت آرمان های جامعه مهدوی یک امر منطقی و سنت الهی است.

وی تصریح کرد: راهبرد پایه دین سعادت دنیا و آخرت از طریق تحقق کمال است که از مسیر پیشرفت، عدالت و تمدن نوین اسلامی عبور می کند.

این عضو جامعه مدرسین یادآور شد: دکترین مهدویت تلاشی در راستای بسیج ظرفیت های امت اسلامی جهت تحقق آرمان های جامعه مهدوی است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی افزود: برای تحقق این امر نیازمند اجتهاد متناسب با مقتضیات زمان تمدن ساز، استفاده از تمام تجربیات، مبارزه با نظام های سلطه و ارائه الگوهای جامعه مهدوی هستیم.

وی با بیان اینکه وجود طاغوت یکی از موانع تحقق آرمان های مهدوی است، تصریح کرد: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری، آمریکا شیطان و طاغوت اکبر است و سد راه تحقق جامعه مهدوی می باشد.

این عضو جامعه مدرسین افزود: راهبرد پایه مهدوی باید براساس کفر به طاغوت، ایمان به خدا و شناخت و حرکت در مسیر رهبری نائب باشد که منتهی به دستیابی رهبری اصلی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در پایان به نقش حوزه در گسترش فرهنگ مهدوی اشاره داشت و تصریح کرد: حوزه های علمیه در تعمیق ایمان و معنویت، هدایت فکری و سیاسی، تلاش برای بازسازی امت اسلامی و راهنمایی جوامع بشری به سمت آرمان های مهدوی نقش اثرگذار دارند.       

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha