شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه / در خطبه های نمازجمعه لبنان تاکید شد: اگر شعله مقاومت در لبنان و فلسطین و هر جایی که اشغالگران و مستکبران حضور دارند، وجود نداشت؛ این امت به پایان راه رسیده بود اما مقاومت همچنان می درخشد و استوار به راه خود ادامه می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته به موضوعات مختلف داخلی و منطقه ای پرداختند. ایشان از یکسو قانون اخیر آمریکا برای محدودیتهای اقتصادی حامیان مقاومت را به شدت محکوم و از سوی دیگر بر ضرورت حمایت از ارتش و مقاومت تاکید کردند. برداشتن گام های عملی در مواجهه با تکفیری ها از دیگر موضوعاتی بود که برخی خطبای جمعه لبنان بر آن تاکید داشتند.

از آمریکا نترسیم

آیت الله شیخ عفیف النابلسی امام جمعه شیعیان در مجتمع حضرت زهرا (سلام الله علیها) شهر صیدا به اشاره به شیطنت اخیر آمریکا در مسدود کردن اموال حامیان مقاومت گفت: دوباره دولت از حمایت ملت ناتوان مانده است؛ چرا که یک قانون آمریکایی می خواهد با بستن حساب یا بلوکه کردن اموال از تمامی لبنانی های حامی مقاومت انتقام بگیرد.

ایشان با اشاره به این که برخی از مسؤولین بانک ها می گویند ما نمی توانیم قانون آمریکایی را اجرایی نکنیم، این سوال را مطرح کرد: چرا نمی توانید؟ این همه ترس و وحشت و سرخوردگی برای چیست؟ آیا شما کارمندان آمریکا در لبنان هستید یا لبنانی هایی هستید که قانون لبنان برشما حکم فرماست؟ آیا امنیت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی با پایبندی به این قوانین ظالمانه برقرار می شود؟

اگر مقاومت نبود، امت به پایان راه می رسید

شیخ ماهر حمود امام جمعه اهل سنت هم در خطبه های نمازجمعه تاکید کرد: اگر شعله مقاومت در لبنان و فلسطین و هر جایی که اشغالگران و مستکبران حضور دارند، وجود نداشت؛ این امت به پایان راه رسیده بود اما مقاومت همچنان می درخشد و استوار به راه خود ادامه می دهد.

از ارتش حمایت می کنیم

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان هم در خطبه های نماز جمعه در بیروت اظهار داشت: لبنان در آتش تروریسم سوخت و توانست با وحدت، همکاری و همیاری ملت، ارتش و مقاومت رژیم اشغالگر صهیونیست را از سرزمین خود بیرون براند و شرّ آن ها را به خودشان بازگرداند. ما موفق شدیم وطن مان را از گزند تروریسم تکفیری حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ما امروز می خواهیم با وحدت و همیاری از تمامیت ارضی خود محافظت کنیم و با تمام توان در کنار ارتش بایستیم و از آن حمایت کنیم. سیاستمداران نیز باید یک شبکه امنیتی سیاسی و اجتماعی را سازماندهی کنند که از ارتش و مقاومت در مقابله با تروریسم تکفیری حمایت کند.

تضعیف مقاومت، آرزویی دست نیافتنی است

شیخ صهیب حبلی از روحانیون اهل سنت لبنان در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اینکه رهبران مقاومت همیشه در راه دفاع از وطن و آبروی ملت جانفشانی کرده اند، گفت: حمله بی رحمانه آمریکا برای وارد کردن ضربه اقتصادی به مقاومت، در جهت تکمیل جنگ تکفیری است که در سوریه جریان دارد. یکی از اهداف جنگ سوریه تضعیف مقاومت می باشد که این آرزویی دست نیافتنی است.

محکوم کردن کفایت نمیکند؛ اقدام عملی در برابر تکفیریها لازم است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد یزبک رئیس کمیته شرعی حزب الله هم در خطبه نماز جمعه در حرم سیدة خولة دختر امام حسین (ع) در شهر بعلبک لبنان شد گفت: مقاومت اسلامی همچون چشمی بیدار از ملت لبنان مراقبت و برای دستیابی به وحدت ملی اسلامی- مسیحی تلاش می نماید.

وی ادامه داد: مقاومت در کنار ارتش ملی و نیروهای امنیتی، امنیت و ثبات را در داخل کشور برقرار می کند و از استقلال و حاکمیت لبنان محافظت می کند.

شیخ یزبک تاکید کرد: صرفا محکوم کردن جنایت های وحشیانه و انفجاراتی که در عراق صورت می گیرد فایده ای ندارد؛ انفجارات دو روز گذشته صدها شهید و مجروح برجای گذاشت و سازمان ملل متحد و آمریکا و جهان تنها تماشاگر این اعمال تروریستی است. باید در برابر تکفیری ها اقدام عملی نمود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha