سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهدی موعود

حوزه/ حجت الاسلام شمسی فر، تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و اخلاقی و دفاع از ارزش ها را رسالت اصلی مبلغان و معلمان برشمرد و گفت: حوزه و آموزش و پرورش باید فرهنگ مهدوی را در جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج)، گفت: منتظران واقعی امام عصر(عج) باید تلاش کنند تا در ابعاد مختلف زندگی شخصی، اجتماعی و فرهنگی فضا را برای ایجاد جامعه مهدوی فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه اصلاح فردی و شخصی منتظر واقعی امان زمان(عج) همان اصلاح اخلاقی است، تصریح کرد: منتظران امام زمان(عج) باید بتوانند با حفظ ایمان، دوری از گناه و انجام واجبات زمینه ساز ظهور آن حضرت باشند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به اینکه اصلاح رفتار فردی باید منجر به اصلاح رفتار اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه شود، خاطر نشان کرد: این مهم باید در خانواده و بین افراد نهادینه شود تا به اصلاح اجتماع نیز منجر گردد.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به اینکه بخش عظیمی از آماده سازی فرهنگی و دینی اجتماع برای ظهور امام عصر(عج) بر عهده حوزه های علمیه و آموزش و پرورش است، افزود: امروز باید مبلغان و معلمان، نسل نوجوان و جوان را با ویژگی های واقعی منتظران آشنا نمایند و در زمینه ایجاد جامعه مهدوی همت مضاعف داشته باشند.

وی، تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و اخلاقی و دفاع از ارزش ها را رسالت اصلی مبلغان و معلمان برشمرد و  گفت: حوزه و آموزش و پرورش باید فرهنگ مهدوی را در جامعه نهادینه کنند.

استاد حوزه علمیه استان لرستان در پایان، مقابله با فرقه های انحرافی و مدعیان دروغین را از دیگر وظایف حوزه و آموزش و پرورش دانست و افزود: در این خصوص نیز جوانان باید با بصیرت افزایی در جهت مقابله با این فرقه های انحرافی آماده باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha