جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

حوزه/ اساس کار دولت خدمت به جامعه بر اساس رهمنودهای رهبری انقلاب باشد و نباید سیاست کاری های باعث مانع خدمت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری  پیش از ظهر امروز در مراسم روز میلاد با سعادت آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) که به حضور روحانیون و مردم ولایتمدار در مدرسه امیر المومنین(ع) در قم برگزار شد گفت: مسلمانان  نباید چهار روز  تاریخ ساز بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را فراموش کند.

سخنران این مراسم افزود: هر کدام از این موارد تکمیل کننده هم دیگر می باشند و از همه مهمتر این که بعثت، غدیر و عاشورا در محوریت ظلع چهارم یعنی مهدویت و انتظار است.

وی بیان داشت: وقتی مردم عاشورای خونین را دیدند متوجه شدند که  بدون شک،  انتظار، پدید آمدن حکومت جهانی است و بین عاشورا و انتظار سنخیت وجود دارد،  یکی این است که عاشورا زمینه به وجود آمدن حکومت را فراهم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری افزود: عاشوار و انتظار هر دو برای احیاء دین و استمداد از مردم برای احیاء دین است، این دو امام(ع) با هیچ یک از طاغوتیان بیعت نخواهند داشت و با ظلم به مبارزه خواهند پرداخت.

سخنران این مراسم افزود: امام باقر(ع) فرمود، در آخرالزمان دولت ما تشکیل خواهد شد به دو دلیل اول اینکه جامعه آمادگی برای حضور حضرت ولی عصر(ع) را ندارد آن قدر باید بگذرد تا جهان آماده پذیرش دولت جهانی شود.

وی بیان داشت: دلیل دوم اینکه خدا می خواهد حکومت عدل برقرار شود و این امر تا الان به وسیله هیچ خلیفه ای برگزار نشد، این امر تنها به وسیله آخرین منجی  آخر الزمان صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با بیان این که دولت جمهوری اسلامی لازم است بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع حرکت کند و این بزرگوران خیر خواه نظام و اسلام هستند گفت: باید  اساس کار دولت خدمت به جامعه بر اساس رهمنودهای رهبری انقلاب باشد  و نباید سیاست کاری های باعث مانع خدمت شود.

سخنران این مراسم افزود: امام حسن عسکری(ع) فرمود، دشمن می خواست کاری کند که مهدی موعود به دنیا نیاید چون می دانستند اگر به دنیا بیاید ریشه ظلم را خواهند کرد و خدا خواست او به دنیا بیاید و دنیا آمد.

وی بیان داشت: برای اینکه انسان مایوس و ناامید نشود و بر مکتب انتظار ثابت بمانیم در روایتی پیامبر(ص) فرمود، اگر عمر روزگار به پایان برسد و یک روزی باقی است خدا آن روز آن قدر طولانی خواهد کرد که آخرین منجی ظهور وخروج خواهد نمود و دنیا را از عدل و داد  پر خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha