جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاپ فرانسیس - شیخ الازهر

حوزه / شیخ الازهر کشورهای غربی را دعوت می کند تا با مسلمانان مقیم این کشور به عنوان بخش جدانشدنی جامعه غرب رفتار کند نه به عنوان خطری برای آنان و همزمان از مسلمانان می خواهد تا با جامعه غربی درآمیزند و تعامل داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همان طور که در رسانه ها آمده بود، دکتر احمد الطیب شیخ الازهر و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، امروز دوشنبه با هم دیدار می کنند. این دیدار از این جهت که روابط واتیکان و الازهر در 5 سال گذشته قطع بوده، حائز اهمیت است.

در همین زمینه عباس شومان نماینده الازهر مصر در مصاحبه با فرانس پرس گفت: شیخ الازهر در این دیدار تاریخی حامل پیام خویشتنداری و تحمل برای پیروان ادیان الهی است. این دیدار که اولین ملاقات پاپ و شیخ الازهر می باشد، روح آشتی و صلح را بعد از این که سخنان پاپ سابق بندیکت شانزدهم در سال 2006 روابط را تیره کرد، بازمی گرداند.

عباس شومان گفت: اگر موضع مناسب پاپ فرنسیس در مقابل مسلمانان نبود، این دیدار صورت نمی گرفت.

وی با بیان اینکه شیخ الازهر حامل پیام برای کشورهای غربی و همچنین مسلمانان مقیم این کشورهاست گفت: دیدار شیخ الازهر از واتیکان با هدف «اصلاح مفاهیم غلطی است که گروهک های تروریستی افراطی آن را تحریف کرده اند» صورت می گیرد. شیخ الازهر کشورهای غربی را دعوت می کند تا با مسلمانان مقیم این کشور به عنوان بخش جدانشدنی جامعه غرب رفتار کند نه به عنوان خطری برای آنان و همزمان از مسلمانان می خواهد تا با جامعه غربی درآمیزند و تعامل داشته باشند.

یادآور می شود روابط الازهر و واتیکان از سال 2011 بعد از موضعگیری ضداسلامیِ پاپ سابق در پی حمله به کلیسای قبطی در اسکندریه قطع شد اما بعد از اینکه پاپ فرانسیس ریاست کلیسای کاتولیک را برعهده گرفت، اندک اندک گفتگوها بین دو طرف شکل گرفت و هیئت هایی نیز از دو طرف دیدار کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha