پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 چند اثر جدید برای ماه مبارک رمضان   _ موسسه دارالحدیث

حوزه/ مدیر عامل انتشارات دارالحدیث با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان از رونمایی از چند اثر عمومی و ترویجی و نیز چندین کتاب کودک توسط این انتشارات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا ماه­های مبارک رجب، شعبان و رمضان را فرصتی طلایی برای تجدید قوای معنوی و ماه­های کامیابی معنوی توصیف کرد و اظهار داشت: در سالهای قبل توفیق انتشار چند اثر شاخص در موضوعاتی که به ماه مبارک رمضان ارتباط مستقیم دارد منتشر کرده ایم. برخی از مهمترین آثار منتشر شده در این موضوع  عبارت است از: کتاب «ماه خدا» کتابی تفصیلی در موضوع ماه مبارک رمضان است که دانستنی های مربوط به ماه ضیافت و میهمانی الهی را به مخاطب به تفصیل انتقال می دهد.

وی افزود:  کتاب «مراقبات ماه رمضان» گزیده ای از کتاب ماه خداست. کتابی که  اهمّ  دانستنی ها را با اختصار برای مخاطبان و علاقمندان به رشته تحریر درآورده است.

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث در ادامه گفت: کتاب دیگری که در باره این ماه بزرگ تولید و منتشر شده است کتابی با عنوان «از رمضان بیشتر بدانیم» است. این کتاب یکی از مجموعه کتابهای«بیشتر بدانیم» است که در آینده نزدیک در یک بسته به بازار عرضه خواهد شد. مجموعه کتابهای «بیشتر بدانیم » چند موضوع شاخص و مهم دینی را مورد توجه قرار داده و پرسش های مورد ابتلای مردم را به بیانی علمی اما ساده و روان پاسخ می گوید. تا کنون دو کتاب ازاین مجموعه منتشر شده است. کتاب اول با عنوان «از رمضان بیشتر بدانیم» چهل پرسش پُر ابتلا در باره ماه مبارک رمضان را با تکیه به کتاب ماه خدا پاسخ گفته است. 

 وی افزود: دومین کتاب از این مجموعه ، کتاب «از قرآن بیشتر بدانیم» است که به این ماه شریف نیز ارتباط وثیقی دارد. این کتاب بر اساس کتاب شناختنامه قرآن تولید شده و 114 سؤال قرآنی را پاسخ گفته است. چند اثر جدید برای ماه مبارک رمضان موسسه دارالحدیث

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اضافه کرد: کتابهای دیگری که به ماه ضیافت آسمانی ارتباط دارد کتابهای قرآنی است. «شناختنامه قرآن » و «گزیده شناختنامه قرآن» دو کتابی است که به نظر من هر مسلمانی باید دست کم یکی از این دو کتاب را در خانه خود داشته و از مطالب آن آگاه باشد. همچنین کتابهای قرآنی « قرآن کتاب اخلاق»، «روابط اجتماعی از نگاه قرآن» و «انسان در تراز قرآن» سه اثری است که قرآن کریم را منبع خود برای بررسی سه موضوع طرح شده در عناوین این آثار قرار داده و آثاری ارزنده و قابل استفاده برای عموم مخاطبان را رقم زده است.  

 وی تصریح کرد انتشارات دارالحدیث برای مخاطبان  ارجمند خود در ماه شریف رمضان آثار متعدد و متنوعی را منتشر کرده و امیدوار است توانسته باشد پیرامون بزرگترین و بافضیلت ترین ماه سال تحفه های ارزنده ای را به جامعه ارائه کرده  باشد .

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا همچنین اشاره کرد برخی از این کتب برای برگزاری مسابقات فرهنگی بسیار مناسب است و سازمانها و ادارت می توانند برای کادر اداری و کارکنان خود در ماه مبارک رمضان از محتوای این کتابها مسابقه برگزار کرده و دانش افزایی ا در دستور کار خود قرار دهند.

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث در پایان گفت: امید واریم طبق برنامه ریزی انجام شده بتوانیم در ماه شریف رمضان تعدادی از آثار عمومی تولید شده در معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث را رونمایی کنیم. برخی از این آثار عبارت خواهد بود از کتابی ارزشمند و شاخص در موضوع اخلاق و سبک زندگی با عنوان «زندگی و بندگی» تألیف رضا بابایی، کتاب «از نماز بیشتر بدانیم» یکی دیگر از مجموعه کتابهای «بیشتر بدانیم» و حدود 20 کتاب دیگر برای مخاطب کودک و نوجوان .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha