پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسن عرفان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که امروز شخصیت های موثر جهان اسلام، از تربیت یافتگان حوزه هستند، از رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی سیستانی و سید حسن نصرالله به عنوان مؤثرترین و مستقل‌ترین شخصیت‌های سیاسی دنیا و پشت و پناه مردم یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) شهر بسطام  با تاکید بر ضرورت تفقه در دین و تربیت طلاب توانمند، گفت: نیاز روحی انسان به «ارتباط با خدا» فقط با «فهم صحیح دین» تأمین می‌شود و امروز به «فقیه خوب» بسیار بیشتر از «روانشناس خوب» نیاز داریم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که «خدمت به دین » و "هدایت مردم" ارزشمندترین هدف طلاب از تحصیل علم است، ابراز داشت: رسول خدا(ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرموده است «وَ ایْمُ اللَّهِ لَأَنْ یَهْدِیَ اللَّهُ عَلَى یَدَیْکَ رَجُلًا خَیْرٌ لَکَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ وَ غَرَبَتْ/ به خدا سوگند، اگر خداوند کسى را به دست تو هدایت کند برایت بهتر است از آنچه آفتاب بر آن طلوع و غروب مى کند (کافی/5/28)».

وی، ثمره تحصیل علوم و معارف دینی را هدایت دل‌ها و اندیشه‌ها به سوی خدا و رها سازی آنها از اسارت و بندگی طاغوت و ابلیس دانست و افزود: کسی که به معرفت دینی دست یابد، جامعه‌ اطراف خود را رهبری خواهد کرد و در مقام مربی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان با تاکید بر این که انسان‌ها امروز بیش از هر مسئله ای، به رهبران سالم نیاز دارند، تصریح کرد: امروز جوامع بشری بیش از پزشک و مهندس و هر شغل دیگری، به رهبران اجتماعی نیاز دارند تا بتوانند گروه‌های بزرگ انسانی را هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که امروز رهبران موثر منطقه و جهان اسلام، از عالمان دینی هستند، از رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای، آیت الله العظمی سیستانی و سید حسن نصرالله به عنوان مؤثرترین و مستقل‌ترین شخصیت‌های سیاسی دنیا و پشت و پناه مردم یاد کرد و گفت: همراهی این دو بزرگوار با مقام معظم رهبری نیز برای همه مشخص است؛ این محبوبیت تصادفی نبوده و حزب یا جریان سیاسی خاصی هم، چنین موقعیتی را پیش نیاورده است.

وی خطاب به طلاب گفت: نباید نگران شیوۀ خدمت خود در آینده باشید، تنوع خدمت طلبگی برای انواع استعدادها متعدد است و نیاز به عالمان دینی که به دین مردم خدمت کنند، نیاز حیاتی است که بدون حضور جوانان مستعد در حوزه، تأمین نمی‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha