جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ایمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حرکت جامعه به سمت مهدویت الزاماً از طریق غدیر و عاشورا امکان پذیر است، اگر ما این دو مفهوم را بازنشر کنیم خود به خود فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه شکل می گیرد.

آیت الله ایمانی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز گفت: در جامعه امروز مهمترین مسئله ای که در خصوص مهدویت ضرورت دارد، توجه به نکاتی است که خود اهل بیت(ع) به آن اشاره کرده اند و در سخنانشان نیز آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که طبق روایاتی که از اهل بیت(ع) صادر شده کثرت گناهان شیعیان عامل مهمی در غیبت طولانی مدت حضرت حجت بن الحسن (عج) است، افزود: خودسازی و فرهنگ سازی از نکات مهمی است که بر عهده همگی ماست، یعنی باید جامعه را بیش از پیش به سمت و سوی انتظار و مهدویت پیش ببریم.

وی ادامه داد: پیش بردن جامعه به سمت مهدویت، الزاما از طریق عاشورا و غدیر امکان پذیر است، اگر ما عاشورا و غدیر را آنچنان که هستند باز نشر کنیم، خود به خود فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه شکل می گیرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، تقویت هنجارهایی که در دین سفارش شده از جمله امر به معروف و نهی از منکر را وظایف اصلی منتظران امام عصر(عج) عنوان کرد و گفت: انجام این فرایض زمینه مناسب انتظار واقعی را فراهم می کند.

وی با ابراز تاسف در خصوص مسامحه کاری دولت ها نسبت به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اگر این فرهنگ در جامعه اسلامی نهادینه نشود، طبیعتا فرهنگ انتظار معنا پیدا نمی کند، لذا باید مفاهیم وابسته به انتظار را انتشار و عملی کنیم.

آیت الله ایمانی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن، گفت: بدون انقلابی و جهادی حرکت کردن، انتظار امکان پذیر نیست، چرا که فردی منتظر است که  انقلابی واقعی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان گفت: متاسفانه بیشتر مواقع فراموش می کنیم که مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته ایم و دشمنان، انتظار فرج و اعتقاداتمان را نشانه گرفته اند، برای همین تلاش خاصی هم نمی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha