پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تشکیل گروه تبلیغاتی مبارزه با تروریسم در بمبئی

حوزه/ یکی از افسران ارشد تانه گفت: گروه‌های افراط‌گرا معمولا از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای جذب و به دام انداختن جوانان استفاده می‌کنند. ما به جای دستگیری بی‌گناهان برنامه‌های آگاه‌کننده ترتیب داده و با مردم محلی در این باره کار کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از nyoooz.com، بیش از 500 نفر از مردم هندوستان از جمله روحانیون مسلمان، و رهبران دینی و حامیان محلی در تشکیلات مبارزه با داعش در شهر تانه در شمال شرقی بمبئی در ایالت مهاراشترا واقع در کشور هند شرکت کرده و به سخنرانی مسئولین و رهبران جامعه علیه گروه‌های افراط‌گرا و تروریستی گوش فرا دادند.

چندی پیش یک ویدئوی 22 دقیقه‌ای توسط گروهک تروریستی داعش در هند پخش شد که در آن دو تن از جوانان این شهر با نام‌های فهد شیخ و امان تاندل حضور داشتند. به همین دلیل واحد مبارزه با تروریسم تانه برنامه‌ای را به اجرا گذاشته تا درباره ایدئولوژی افراط‌گرایی گروه‌های نظامی در میان جوانان اطلاع رسانی و آگاهی سازی انجام دهد.

در همین راستا یکی از افسران ارشد تانه گفت: گروه‌های افراط‌گرا معمولا از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای جذب و فریب جوانان استفاده می‌کنند. ما قصد داریم به جای دستگیری بی‌گناهانی که رادیکال شده‌اند، برنامه‌های آگاه‌کننده ترتیب داده و با مردم محلی در این باره کار کنیم. این طرح نه تنها به کاهش فاصله میان جامعه و پلیس کمک می‌کند، بلکه سبب افزایش آگاهی و دانش دینی در میان جوانان نیز می‌شود.

این افسر پلیس در ادامه گفت: در صورتی که هر گونه حرکت مشکوکی شناسایی شود، ما جوانان را از رادیکال شدن دور نگه می‌داریم. ما همچنین از روحانیون مسلمان خواسته‌ایم در نمازهای جمعه به سخنرانی و موعظه درباره گروهک تکفیری داعش بپردازند.

دکتر عظیم الدین سید، رئیس جنبش رفاه اسلامی مهاراشترا نیز گفت: ویدئو و ایدئولوژی‌های ایجاد شده توسط گروهک‌های افراط‌گرا در حال تخریب چهره واقعی اسلام هستند. ما در حال مبارزه هستیم و سعی داریم با ایجاد برنامه‌های آگاه کننده این وضعیت را تغییر دهیم. اسلام دین صلح است و هرگز اجازه کشتار نمی‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha