چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله احمد بهشتی

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که تدابیر رهبری همواره کشور را از بحران ها نجات داده، گفت: رهبر فرزانه انقلاب از لحاظ بینش سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری امتحان خود را به خوبی پس داده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله احمد بهشتی، عصر امروز دومین جلسه اجلاسیه اول دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، با تبریک انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری ، به جایگاه خبرگان و اصل ولایت فقیه در نظام اسلامی اشاره کرد و در سخنانی از مدیریت، قدرت و تدبیر مقام معظم رهبری تجلیل به عمل آورد و گفت : رهنمود های رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف انقلاب، به ویژه در مسائل هسته ای و برجام قابل تقدیر و ستایش است.

وی افزود: حقیقت این است که رهبری نظام، کاری بسیار بزرگ و خطیر است و اگر نگاهی به اصل 109 و 110 قانون اساسی بیندازیم، می بینیم شرایط و صفات رهبر علاوه بر اجتهاد و عدالت و تقوا، اموری است که تعیین مصداق آن، چندان آسان نیست .

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب از لحاظ بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری امتحان خود را به خوبی پس داده اند.

آیت الله بهشتی افزود: کافی است به رهنمودهای ایشان در مسأله برجام توجه کنیم که تیم مذاکره کننده را تشویق و هدایت کردند و آن ها توانستند حقانیت و عزت ایران اسلامی را در همه مراحل به اثبات برسانند. اگر دشمن عهد شکنی کند، خودش غیر قابل اعتماد و مقصر است؛ ولی تیم پر کار مذاکره کننده نه قصوری دارد و نه تقصیری، بلکه باید از آن ها تشکر کرد.

وی با اشاره به این که در برخی از کشورهای اسلامی مثل عربستان استبداد مطلق حاکم است و احکام گردن زدن انقلابیونی چون شیخ نمر را امضاء می کنند و برای سرکوب مردم بحرین نیرو می فرستد، ابراز داشت:  رژیم پوشالی سعودی برای ماندگار شدن خود، دست به دامن اتحاد با اسرائیل شده. در ترکیه هم دموکراسی اسمی برقرار است، ولی استبداد حزبی اردوغان که می خواهد جانشین شاهان عثمانی باشد، ترکیه را بر لبه پرتگاه قرار داده است.

وی در پایان  به شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نیز اشاره کرد و گفت: دولت و در رأس آن ریاست جمهوری به این شعار سازنده عمل می ­کنند و امیدواریم که شاهد اقدامات و اعمال مدبرانه دولتمردان دلسوز باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha