پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پژوهش

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، پژوهش را زیربنای فعالیت های حوزه خواند و گفت: رشد علمی بدون تحقیق و پژوهش و مطالعه آثار مختلف امکان پذیر نیست، لذا طلاب باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام جواد همتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، آن را پایه و اساس حوزه خواند و اظهار داشت: زمانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) به پیامبری مبعوث شدند ، اولین آیه‌ای که برایشان نازل شد، عبارت بود از آیه « إقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذي خَلَقَ / بخوان به‌نام پروردگارت»، بنابراین خواندن و نوشتن از منظر کلام الهی دارای جایگاه و اهمیت زیادی است، خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند « هَلْ یسْتَوی الذینَ یعْلَمُونَ والذینَ لَا یعْلَمُونَ / آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسان هستند(زمر/ 9)».

وی افزود: مقام معظم رهبری به اهمیت کتاب تاکید کرده و می‌فرمایند:« برای یک ملت خسارت بزرگی است که افراد آن با کتاب سر و کاری نداشته باشند» بنابراین زمانی که بخواهند میزان رشد و عملکرد حرکت فرهنگی یک ملت یا کشوری را بسنجند، میزان مطالعه مردم آن ملت و کشور مورد نظر است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: سفارش و توصیه انبیاء و امامان معصوم(ع) نیز تأیید کننده اهمیت کتابخوانی است، به طوری که امام علی(ع) می‌فرمایند«هرکسی که با کتاب آرامش بگیرد هرگز از او آرامش سلب نمی‌شود».

حجت الاسلام همتی بر ضرورت اتمام ویژه طلاب به مطالعه و تحقیق و پژوهش، تصریح کرد: رشد علمی بدون تحقیق و پژوهش و مطالعه آثار مختلف امکان پذیر نیست، لذا طلاب باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر اهمیت نقش تربیت والدین در جهت کتابخوانی، خاطر نشان کرد: والدین باید فرزندان را با مطالعه آشنا کنند تا به عنوان آینده سازان جامعه بتوانند نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha