پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: امام شیفته عزت اسلام بود و تلخ ترین خاطراتی که تا آخر عمر کام امام را تلخ کرده بود، تواضع شاه در برابر رئیس جمهور آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان پیش از ظهر امروز در همایش ملی اندیشه های امام خمینی(ره) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) از شخصیت بسیار بزرگی برخوردار بوده و همچون خورشید می درخشیدند.

وی با اشاره به قاعده لاضرر و لا ضرار فی الاسلام، ابراز داشت: این قاعده از قواعد فقهی مورد اهمیت بسیار است که امام (ره) در این قاعده ابتکار ویژه ای به خرج داده و معنای خاصی از آن کرده اند که با روح روایت سازگارتر و همراه تر است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اینکه سند این روایت معتبر است، خاطرنشان ساخت: امام خمینی(ره) این قاعده را از قواعد فقهی خارج کرده و آن را حکم حکومتی دانسته اند.

حجت الاسلام  رحیمیان تصریح کرد: همچنین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درباره این قاعده فرموده اند که فقط بر قاعده تسلیط حکومت دارد.

وی با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره)، بیان داشت: این جلسات در حدی نیست که بُعد فقهی امام را تبیین کند؛ چنانکه فقه، اصول، فلسفه، حکمت، سیاست و ... نیز قدرت آن را ندارد که شخصیت امام را تبیین نماید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اظهار داشت: امام (ره) شخصیتی بسیار بزرگ دارد که در توان ما نیست که بتوانیم ایشان را توصیف نماییم.

حجت الاسلام  رحیمیان ابراز داشت: آنچه که امام را منقلب می کرد، ظلم به مردم بود و همیشه از آن دفاع می کرد.

وی خاطرنشان ساخت: امام شیفته عزت اسلام بود و تلخ ترین خاطراتی که تا آخر عمر کام امام را تلخ کرده بود، تواضع شاه در برابر رئیس جمهور آمریکا بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد: امام راحل(ره) هنگامی منقلب می شدند که رکن الهی مورد وهن قرار می گرفت و فقط حب خدا و خود خدا برای امام بزرگ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha