جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش اندیشه های امام خمینی در مسجد سلیمان

حوزه/ همایش بازخوانی اندیشه ها و آثار جهانی حضرت امام خمینی(ره) با موضوع "اقتدار برای مقابله با استکبار"، در شهرستان مسجد سلیمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، همایش بازخوانی اندیشه ها و آثار جهانی حضرت امام خمینی(ره)، با حضور شخصیت های برجسته کشوری، از سوی موسسه فرهنگی عصر امام خمینی، در سالن اجتماعات شرکت نفت مسجد سلیمان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، یکی از مأموریت های موسسه فرهنگی عصر امام خمینی(ره)، ترویج اندیشه های امام و رهبری  است و در این راستا همایش بزرگ بازخوانی اندیشه ها و آثار جهانی حضرت امام(ره) در مسجد سلیمان برگزار شد و در آن مسایل روز جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفت.

قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، نخستین بخش همایش بازخوانی اندیشه ها و آثار جهانی حضرت امام خمینی(ره)، بود که پس از آن حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، به روی جایگاه آمده و چند دقیقه ای پیرامون آثار جهانی حضرت روح الله پرداخت.

امام جمعه مسجد سلیمان، با بیان این که امروز جهان اسلام در تصرف اندیشه های امام خمینی(ره) است، اذعان داشت: اگر می بینیم کشورهای منطقه و جهان، یکی یکی قیام می کنند و فریاد عدالت خواهی و رفع ظلم سر می دهند، به دلیل آن است که یک مرد مبارز، سی و اندی سال پیش در ایران ظهور کرد و بساط 2500 ساله شاهنشاهی را نابود کرد.

پس از سخنان حجت الاسلام امینی، نوبت به روایتگری و تحلیل جریانات منطقه از زبان حاج حسین یکتا،  مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء رسید که الحق و الإنصاف جوانان حاضر در مراسم، تا آخر مجلس سرجایشان نشستند و به سخنان او گوش جان سپردند.

وی با بیان این که دشمن امروز در وضعیت بحرانی و بدی قرار گرفته و از درون رو به اضمحلال می رود، تصریح کرد: شاید در ظاهر اوضاع کمی پیچیده باشد، اما اگر همچونم دوران دفاع مقدس، به بالای دکل رویم و از بالای دکل وضعیت اردوگاه های دشمن را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که دشمن در وضعیت بحرانی و بدی قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، رئیس موسسه فرهنگی عصر امام خمینی(ره) به عنوان آخرین سخنران این همایش، در خصوص مسأله «اقتدار برای مقابل با استکبار» سخن گفت و تصریح کرد: امروز به برکت آرمان های امام و رهبری امام گونه رهبر معظم انقلاب، جایگاه انقلاب اسلامی و عمق استراتژیک انقلاب اسلامی، به جایی رسیده که استکبار مدت هاست احساس خطر کرده و ما امروز در جایگاه والا و برتری قرار داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha