شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان

حوزه/ اولین کارگاه تخصصی حقوق و مسئولیتهای اجتماعی بانوان ایرانی توسط طلاب خواهر مدرسه فاطمیه(س) شیراز در این حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، کارگاه تخصصی حقوق و مسئولیت های اجتماعی بانوان به همت معاونت فرهنگی این مدرسه برای اولین بار در مدرسه فاطمیه شیراز ویژه خواهران طلبه و معاونین حوزه علمیه با حضور 60 نفر در این مدرسه برگزار شد.

خانم دستغیب مدیر مدرسه فاطمیه شیراز در این کارگاه تخصصی اظهار داشت: ازدواج سبب پیدایش حقوق و مسئولیت هایی است که هر یک از مرد و زن و سایر اعضای خانواده باید آنها را انجام ئهند و هر صاحب حقی به حق خود برسد. عمده این وظایف به مرد و زن مربوط می شود که اساس خانواده را تشکیل می دهند و در صورتی که آن دو وظایف خود را بشناسند و آنها را انجام دهند بی تردید موجب خوش بختی خود و اعضای خانواده می شوند.

وی اضافه کرد: نقش زن در خانواده و اثر وجودی او، از جنبه های زیادی از مرد بیشتر است، زن به سبب استعدادهای شایسته ای که دارد می تواند تاثیرهای متفاوت و مهمی در خانه و اداره آن داشته باشد، به همین منظور مسئولیت هایی از قبیل خانه داری، شوهر داری و تربیت فرزند به عهده او می باشد.

این استاد حوزه افزود: علاوه بر موضوعات مطرح شده، زن به عنوان یک مسلمان مسئولیت های اسلامی فردی مانند نماز، روزه و حج، فراگیری واجبات دین و نیز مسئولیت های اجتماعی مانند امر به معروف و نهی از منکر در صورت واجد بودن شرایط و خدمت به مسلمانان را دارد که باید در مرحله اول مسئولیت های اسلامی خود را انجام بدهد.

گفتنی است: در این کارگاه تخصصی طلاب خواهر مدرسه فاطمیه شیراز  با مباحثی چون مسئولیت همسر و مادر بودن زنان، اداره امور داخلی و وظایف کاری زن در خانواده، امانت داری زن  آشنا شدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha