چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جشن نیمه شعبان در واشنگتن

حوزه / جشن میلاد حضرت مهدى(عج) با حضور بیش از هزار تن از مسلمان از شهرهای دور و نزدیک و ایالات همجوار در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جشن میلاد حضرت مهدى موعود عليه السلام با حضور بیش از یک هزار تن از مسلمان و شیعیان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام از شهرهای دور و نزدیک و ایالات همجوار در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن برگزار شد.

این آئین معنوی با اقامه نماز مغرب و عشاء در مرکز اسلامی واشنگتن آغاز و با برنامه متنوعی شامل قرائت قران، سخنرانی، سرود توسط گروه نوجوانان مرکز، نمایش ویدئو کلیپی که توسط گروه جوانان مرکز تهیه شده بود و پذیرایی شام در فضایی آکنده از سرور میلاد حضرت بقیه الله ادامه یافت.

سالن برگزاری این جشن به همت تنی چند از بانوان داوطلب و به نذر سلامتی آن حضرت به زیبایی آراسته شده و فضای شاد معنوی سراسر برنامه را فرا گرفته بود. استقبال گسترده خانواده ها و حضور آنان همراه فرزندانشان به برنامه لطف و طراوت خاصی بخشیده بود.

سخنرانی مدیر مرکز اسلامی واشنگتن

حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد بحرینی مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن در سخنرانی خود با تبریک و تهنیت این شب بزرگ ضمن یادآوری اعمال مستحب شب و روز نیمه شعبان و با ابراز خیر مقدم به میهمانان و قدردانی ازداوطلبانی که برای برگزاری آبرومندانه این جشن خدمت کرده بودند به تشریح برخی مسائل و شبهات پیرامون امام دوازدهم پرداخت و لزوم پاسخگویی هوشمندانه را به موج تبلیغات شبانه روزی معاندین اسلام و تکفیری های وهابی و سلفی از وظایف هر دوستدار آن دردانه در پرده غیبت (عجل الله تعالی فرجه) دانست.

وی با توصیه به والدین و قشر تحصیل کرده جهت مطالعه و تقویت پایه های اعتقادی خود در این زمینه آنان را تشویق به گفتگو با فرزندان خود و دیگر جوانان نمود تا انشاءالله علاقه و دوستی قلبی با آگاهی و ایمان اعتقادی نیز عجین گردد.

امام جمعه واشنگتن سپس با خواندن شعری از عارف نامی و شاعر بلندآوازهٔ ایرانی در قرن هفتم هجری شیخ فخرالّدین ابراهیم بن بزرگمهر متخلص به عراقی، پیرامون امام زمان (ع) با ابیات نخستین

بود آيا که خرامان ز درم بازآيي؟

گره از کار فروبسته ما بگشايي؟

نظري کن، که به جان آمدم از دلتنگي

گذري کن: که خيالي شدم از تنهايي

گفته بودي که: بيايم، چو به جان آيي تو

من به جان آمدم، اينک تو چرا مي نايي؟

و تاثیر شگرف او در حافظ شیرازی وارد بحث محوری سخنرانی خود گردید.

حجت الاسلام والمسلمین بحرینی با اشاره به کلام الله مجید گفت: قرآن سه دسته آیات در رابطه با امام زمان علیه السلام دارد: دسته اول آیاتی که ضرورت وجود حجت الهی را در زمین بیان می کنند ، دسته دوم آیاتی که بشارت به حکومت صالحان و مومنان بر روی زمین می دهد، و دسته سوم  آیاتی که خصوصیات وضعیت مردم و یاران امام زمان و اثبات و به همه شبهه های مربوط امام زمان پاسخ می دهد.

وی با ارائه آیات نمونه هر دسته و تفسیر کوتاه آن به سوره مبارکه مریم اشاره نمود و اظهار داشت: مفسرین و بزرگان دینی معمولا دو آیه این سوره را برای دفع شبهات پیرامون حضرت ولی عصر (ع) گواه می گیرند حال آنکه این سوره حاوی چندین بینه متقن در این زمینه است. این سوره ای که آغازش با رمزی متفاوت است (كهيعص) که برخلاف دیگر سوره هایی که با حروف مقطعه ای که یک یا دو یا سه حرفی است و دارای آهنگ خاصی هستنداین یکی متفاوت است، رمزی متفاوت با همه رمز ها گذاشته شده و تاکنون رمز گشایی نشده است.

مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن با اشاره به اینکه سوره مریم در حقیقت شرح حال مضطرين است گفت: زكريا مضطر بود ، مریم ، موسی ، ابراهیم ، ادریس و ... که همگی بعد از اضطرار تاريخ سازشدند و این صفات اختصاصي پيامبران اين سوره است که معمای مهدويت را تكميل مي كند. اضطرار زکریا ، اضطرار واگذاری امت پس از خود است که درخواست ذریه می کند. ولي به تمام انبیاء هبه است . ابراهيم و اسماعیل، يعقوب و یوسف، زکریا و یحیی. پس چگوکه است که به حبیب خود، پيغمبر اسلام (ص) ولي نداده باشد؟ حتی خود داستان حضرت مریم علیها سلام با امام زمان ارتباط دارد. اضطرار مریم را در این سوره به صورت آشکار می بینیم. صحبت کردن حضرت عیسی علیه السلام و نبی بودن ایشان در طفولیت، بازگشت او در آخر الزمان همه و همه انگار برای آوردن دلیل برای رفع این شبهات است. وقتي امام حسن عسکری علیه السلام کودکش را معرفي كرد و حضرت تکلم کرد بعضی امروز شبهه می کنند در تکلم حضرت و می گویند مگر مي شود نوزاد شیرخواره حرف بزند؟

حجت الاسلام والمسلمین بحرینی در ادامه بحث به اضطرار حضرت ابراهیم در آلودگی ای که تمام جامعه را گرفته و اكثريتي كه دين و إيمان ندارند و زير چنگ أقليت گرفتارند اشاره نمود و اینکه حضرت ابراهيم مي آید تا آنها را نجات دهد

و روش بشريت را تغییر دهد. و اینکه آن حضرت هم در رابطه با بچه دار شدن و ولی داشتن اضطرارش را با خدای خود در میان می گذارد.

وی اشاره ای هم به حضرت موسی نمود که مضطر بود و نا اميد بود به عنوان قاتل فراري از دست حکومت فرعون. امام مرکز سپس با اشاراتی پیرامون حضرت اسماعیل و حضرت ادریس از همان سوره بخث خویش را به پایان بردند. ایشان که جای جای بحث خویش را با آیات کلام الله مجید زینت فرمودند با توجه به کمبود وقت به حضار توصیه نمودند که بیشتر در این کتاب الهی غور نمایند که رمز رستگاری دنیا و آخرت در آنست و هرروز رشته محبت خود را با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محکم تر گردانند که آنان رمز فهمیدن درست قرانند.

خاطر نشان می شود این برنامه پس از صرف شام در محیطی پر از شادی و سرور و به امید فرج آن یگانه عالم امکان به پایان رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha