شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام روحانی نژاد معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد بر ضرورت مهجوریت زدایی از صحیفه سجادیه تاکید کرد و گفت: این طور نیست که صحیفه سجادیه در خانه های ما وجود نداشته باشد، اما متاسفانه توجه به آن همانند نهج البلاغه در بین مردم کم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد، شامگاه چهارشنبه در جمع بانوان طلبه اصفهانی، بر ضرورت مهجوریت زدایی از صحیفه سجادیه تاکید کرد و گفت: صحیفه سجادیه تنها شامل راز و نیاز و بیان حاجت در پیشگاه خداوند متعال نیست، بلکه دریای بیکرانی از علوم و معارف اسلامی است که طی آن مسائل عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و پارهای از قوانین طبیعی و احکام شرعی در قالب دعا مطرح شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات کشور، دلیل مهجوریت و عدم شناخت کافی عامه مردم با صحیفه سجادیه را کم کاری و اهمال متولیان فرهنگی دانست و گفت: این طور نیست که صحیفه سجادیه در خانه های ما وجود نداشته باشد، اما متاسفانه توجه به آن همانند نهج البلاغه در بین مردم کم است.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه به "اَخ القرآن" و صحیفه سجادیه به "اُخت القرآن" معروف اند، ابراز داشت: ماه مبارک رمضان فرصت استثنایی است که در کنار توجه به مباحث قرآنی، سبک زندگی از صحیفه سجادیه  استخراج شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد با اشاره به این که تمام صفات و ویژگی هاى ارزشى انسان بر محور عقل و علم او سنجیده مى شود، افزود: اگر در صدد آن هستید که علمی را به ارث ببرید باید نسبت به آن معرفت داشته باشید تا دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد با اشاره به روایت "إِنَّ سِلَاحَ الْمُؤْمِنِ الدُّعَاء"، خاطر نشان کرد: در روایات معصومین (ع) دعا و نیایش بهترین سلاح معرفی شده است؛ سلاحی که انبیای الهی و مؤمنان واقعی حمل کنندگان این سلاح هستند. 313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha