شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ هجوم مسائل فرهنگی از سوی دشمنان در عصر ما بسیار بی سابقه است ماهواره ها و شبکه های اجتماعی در حال حاضر تبدیل به لجن زار متعفن شده است که اگر هرچه زودتر با راهکارهای مناسب فرهنگی به یاری مردم و جوانان نیاییم دشمن در هجوم و شبیخون فرهنگی به افکار جوانان موفق خواهد شد و خیلی از چیزها را از دست خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، امروز در دیدار اعضای شورای فرهنگی ستاد وزارت کشور که در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزار شد،با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در هرجامعه ای گفتند: بین مسائل فرهنگی و مسائل دیگر رابطه عمیق وجود دارد، اگر مسائل فرهنگی تخریب شود مسائل دیگر نیز وضع نابه سامانی پیدا خواهند کرد.

این مرجع تقلید افزودند: باید باور کنیم که مسائل فرهنگی با مسائل دیگر رابطه تنگاتنگ دارد، اگر فرهنگ اصلاح شود مسائل دیگر مانند سیاست و نظام نیز اصلاح خواهد شد، نباید تصور شود فرهنگ یک چیز است و سیاست یک چیز دیگر.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: هجوم مسائل فرهنگی از سوی دشمنان در عصر ما بسیار بی سابقه است ماهواره ها و شبکه های اجتماعی در حال حاضر تبدیل به لجن زار متعفن شده است که اگر هرچه زودتر با راهکارهای  مناسب فرهنگی به یاری مردم و جوانان نیاییم  دشمن در هجوم و شبیخون فرهنگی به افکار جوانان موفق خواهد شد و خیلی از چیزها را از دست خواهیم داد.

ایشان افزودند: باید برای مسائل فرهنگی،  برنامه ریزی مناسبی کرد و با حضور اصحاب فکر و اندیشه به  یاری و تقویت فرهنگ اسلامی _ایرانی جامعه بشتابیم، تصور من این است که کار لازم در زمینه فرهنگ نشده است.

این مرجع تقلید افزودند: از حوزه های علمیه باید کمک گرفت، 400 مرکز پژوهشی غیر از درس های معمول در حوزه علمیه دلیل بر این مدعا است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: این فضا و سفره آماده است چرا از این سفره استفاده نشود؟

 ایشان عنوان کردند: برخی از بزرگان می گویند حضرت یعقوب نبی(ع) به فرزندان خود گفت  از یک درب وارد مصر نشوید، منظور این است که یوسف را از یک درب نمی شود پیدا کرد بلکه از درب های مختلف باید یوسف را دید، در مسائل فرهنگی نیز اینگونه است باید برای احیای فرهنگ از مسائل مختلف کمک گرفت؛ اگر از این مسائل استفاده نکنیم کار ما عقب خواهد ماند.

معظم له با بیان اینکه مسئله حجاب، سیاسی شده است گفتند: غربی ها می گویند اگر بتوانیم حجاب را از زنان بگیریم 50 درصد نظام را تخریب کرده ایم مسئله حجاب مسئله ساده ای نیست و نباید کاری کرد که تصور شود حجاب و عفاف سیاسی است چرا که این فریضه و واجب الهی است.

ایشان در پایان افزودند: در باب مسئله حجاب و عفاف باید از ادارات، وزارت خانه ها، بیمارستان ها و سایر مراکز دولتی شروع کرد تا سایر نهاد های جامعه نیز از حیث حجاب و عفاف به سطح مطلوبی برسند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha