پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام مهریزی

حوزه/ دبیر همایش حجت الاسلام والمسلمین خراسانی از ارسال ۶۷ اثر علمی به این همایش خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهریزی، دبیر همایش نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید علی خراسانی، که به همت موسسه آل آلبیت لاحیاء التراث و در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد  گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایشها تجلیل و تکریم شخصیت های بزرگ علمی و محققانی است که سال های عمر خود را بدون چشم‌داشتی در راه نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) صرف کرده اند.

وی ادامه داد: در این همایش از فردی متخلق به اخلاق اسلامی تجلیل می شود که آثار زیادی در زمینه اهل بیت نوشته و تصحیح و تحقیق کرده و می‌تواند برای طلاب امروز الگو قرار گیرد.

دبیر این همایش تصریح کرد: ایده برگزاری این مراسم از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی مطرح شد و در زمان اندکی توانستیم دو جلد از آثار ایشان شامل جشن‌نامه و العقد الایمانی را برای رونمایی در این مراسم آماده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهریزی با اشاره به آثار فراخوان شده، افزود: بعد از فراخوان ۶۷ مقاله و رساله، ۱۳ قصیده از اساتید و شاعران اهل‌بیت(ع) به دبیرخانه رسید، همچنین دو جلد کتاب در بیش از دوهزار و ۲۰۰ صفحه به دو زبان عربی و فارسی منتشر شد.

وی گفت: محورهای فراخوان این مقالات شامل موضوعات قرآنی تفسیری، فقهی، حدیثی و کلامی و ... همچنین درباره زندگینامه و شخصیت استاد خراسانی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha