شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: انجام امورتحقیقاتی و پژوهشی بنیان و اساس بالندگی و پویایی حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی، ظهرامروز در آیین رونمایی از 8 اثر جدید مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، اظهارداشت: خدا را شاکریم که امروز به برکت حضور اساتید، طلاب و پژوهشگران مستعد حوزه های علمیه از نعمت به روز بودن برخوردار هستند و با پشتکاری که دارند، همگام با توسعه و پیشرفت های محیط در حال رشد و نمود می باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: جهان امروز در حال تحولات فراوانی است که با شتاب بی‌سابقه و غيرقابل پيش‌بيني به جلو مي‌رود و حوزه های ما در این شتاب و حرکت عقب نیستند.

آیت الله مصباح یزدی تحولات در زمينه‌های علوم انسانی، علوم تجربي و فرهنگي را از جمله اين تحولات توصیف کرد و با بيان خاطراتی گفت: شايد سی سال پيش حتی تصور برخي از امکاناتي که امروز وجود دارد، به ذهن کسي خطور نمي‌کرد، اما امروزه بشر با يک دستگاه بسيار کوچک مي‌تواند با سراسر دنيا در ارتباط باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام تبلیغی طلاب و روحانیون اظهار داشت: هر روزه صدها سايت و شبکه به شبهه‌پراکني عليه مسائل دينی مي‌پردازند و مطالب کفرآميز به جوانان ما منتقل مي‌کنند و جوانان نيز قرار نيست همه آنها را بپرسند، پس بايد دائما خطرات فکری را که جوانان ما را تهديد می ‌کند، رصد کنيم و يا لااقل با گفت‌وگوي صميمانه با آنها متوجه سئوالات ذهني آنها بشويم و پاسخ‌هاي قانع‌کننده براي جوان تهيه کنيم.

لازم به ذکر است، پس از سخنرانی آیت الله مصباح یزدی از دست اندرکاران و فعالان این مرکز پژوهشی تقدیر و از کتب جدید رونمانی شد.

انتهای پیام  313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha