شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مقتدایی در گردهمایی اساتید اعزامی مجمع عالی تفسیر در ماه رمضان در دارالقران علامه طباطبایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم تبلیغ موثر و کاربردی و مفهومی وهمراه با عمل مبلغان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی امشب در گردهمایی اساتید اعزامی مجمع عالی تفسیر در ماه رمضان در دارالقران علامه طباطبایی  در قم گفت: به برکت بیت شریف علامه و خلوصی که ایشان داشتند، سفره الهی در این موسسه گسترانیده شده است و درس تفسیر و آشنا کردن مردم با علوم قرآن از ناحیه این منزل به سراسر کشور می رسد.

وی افزود: مردم ما امروزه نیاز بسیار بیشتری با آشنا شدن با کلام خدا دارند؛ امروزه 27 هزار مسجد هر شب برنامه تلاوت قرآن پس از نماز را انجام می دهند، ولی مردم را باید با مفاهیم و علوم قرآن به حدی آشنا کنیم که در زندگی روزمره آنها تاثیربگذارد.

وی گفت: مرحوم آیت الله محقق داماد روزی خطاب به طلاب فرمود، که مبلغان در ماه رمضان باید مباحثی را مطرح کنند که به درد مردم بخورد؛ این جمله آخرین کلام ایشان نسبت به طلاب بود.

دبیر شورای عالی حوزه بیان کرد: به همین دلیل مفسران باید در تفسیر قرآن کریم آیاتی را انتخاب کنند که نیاز مردم هر منطقه ای که در آن فعالیت می کنند را برطرف کند؛ باید به شکلی کار کنید که در پایان جلسات متوجه تفاوت هایی در مردم شوید.

آیت الله مقتدایی گفت: انتظارات مردم از اساتید حوزوی به ویژه مفسران  در مناطق مختلف کشور بسیار بالا است و به همین دلیل مبلغان باید مردم را ر با اسلام ناب آشنا کنند و آنها را به مسیر اصلی اسلام راستین هدایت کنند.

وی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرمود، این مسیر، مسیر اسلام راستین است و فرمودند که معنای انقلابی بودن، همان تقوا و بصیرت و شجاعت و صراحت داشتن است.

وی گفت: نتیجه اقداماتی که مفسران مبلغ انجام می دهند آن است که مردم با کلام خدا و علوم اهل بیت(ع) را آشنا کنند که این مسیر همان راه انبیای الهی است، زیرا انبیای الهی همین مسیر را دنبال می کردند.

دبیر شورای عالی حوزه بیان کرد: علمای دین با تبلیغی که در راه خدا انجام می دهند به مقامی می رسند که در روایات ما بیان شده است که چنین مبلغی یک درجه از انبیا پایین تر است و اگر یک مبلغ بتواند چنین تبلیغی با چنین کیفیتی داشته باشد از رستگاران خواهد بود.

آیت الله مقتدایی گفت: امام راحل بیان می فرمود، رسوایی واقعی در قیامت برای عالمان این است که ممکن است مردم به واسطه علمی که از عالمان آموختند، به بهشت بروند، ولی همین عالمان به واسطه عمل نکردن به این علم به جهنم بروند و در روز قیامت همین مردم از بهشت به آنها بنگرند و این حال عالم بی عمل را ببینند.

وی افزود: امام علی(ع) فرمود، به والله هیچ چیز به شما(مردم ) نگفتم مگر آنکه پیش از شما به آن عمل می کردم یا در عمل به آن از شما سبقت می گرفتند؛‌ این مشی ولایی باید در تمام مبلغان و علما ساری و جاری باشد؛‌طلاب و مبلغان باید همیشه از خداوند توفیق عمل به مبانی که از دایره معارف دین به مردم می گویند را طلب کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین گفت: طلاب و مبلغان باید بدانند که اعزام در ماه رمضان یک اعزام ویژه است و باید شان این اساتید در استان های کشور حفظ شود و مسئولان استان باید زمینه را برای انجام بهتر ماموریت تبلیغی این اساتید تفسیر ایجاد کنند؛‌حتی مسئولان استانی نیز باید برای حمایت از این کرسی های علمی و تفسیری در این جلسات حضور یابند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha