سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی گفت: امروز دشمنانان قسم خورده نظام اسلامی برای تضعیف این انقلاب و نظام مقام ولایت را هدف گرفته اند و برای تخریب ولایت دست به کار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، خطیب حوزه در بیست و هفتمین کنگره سرداران و 114 شهید روستای فردو در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم اظهارداشت: در دوران گذشته دولت های استکباری دست زور، ارعاب و چپاول را در ایران داشتند ولی با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام بزرگوار امت این دست ها نه تنها قطع بلکه سیلی بر دهانشان زده شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی افزود: این کینه هنوز در دل دشمنانان وجود دارد لذا از هر فرصت و ظرفیتی به ویژه تهی ساختن نسل جوان از اعتقادات و آموزه های دینی می خواهند بهره ببرند.

وی ادامه داد: امروز جوانان ولایتمدار و انقلابی علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد همانند گذشته پشتیبان این نظام و انقلاب هستند و خواهند بود و بدون تردید دشمن نمی تواند از این حربه هم راه به جایی ببرد.

این خطیب  بیان داشت: وجود نازنین پیامبر(ص) به ابوذر فرمودند؛ هرچیز را قبل از اینکه از دست بدهی محترم بشمار، اوج سرمایه های انسان دوره جوانی است، پیشرفت در همه زمینه ها برای انسان در این دوره انجام می شود، انسان می تواند هم در کمال معنوی هم در کمال مادی موفق شود، دوران جوانی دوران بسیار مهمی است چراکه هم به زندگی اخروی می اندیشد هم به زندگی دنیوی که دغدغه اش است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی شهدا را عقلای امت توصیف کرد و افزود: شهدا به یک نعمت بسیار مهم توجه کردند و محترم شمردند و به این مقام رفیع و بلند رسیدند و این نعمت بزرگ شهادت است، شهدا فهمیدند که مرگ را در شهادت باید بدست بیاورند و این عقل است که اینها به این عرصه کشاند که دست از تعلقات کشیدند و دل دادند به صاحب دل و با او معامله کردند.

وی بیان داشت: وجود مقدس ائمه اطهارعلیهاالسلام در تعابیر مختلف بالاترین سرمایه را عقل دانسته اند و بدترین فقر هم جهل است، عاقل ها ذره ای دل به این دنیا نمی بندند همانطور که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) چهار علامت را نشانه عقلا می دانند؛ یک: اصلا به این دنیا دل نمی بندند و آماده گذشتن از این دنیا هستند. دو: روی می آورند به آخرت و قدم می زنند برای خدا. سه: توشه شب اول قبرشان را بر می دارند و چهارم: آماده شدن برای روز قیامت. اینهایی که به عشق شهادت می روند دقیقا به سمت آماده شدن برای روز قیامت حرکت می کنند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان تمام تلاششان این است که ما را از حضور در صحنه های مقاومت و ایستادگی به ویژه پشتیبانی از ولایت فقیه منع کنند، اما شما بصیرتتان و اطلاعاتتان را بالا ببرید که بهترین ها را انتخاب کنید، دشمنان تمام تلاششان این است که ولایت را تخریب کنند، اما شما مراقب باشید.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha