جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل خدمات فرهنگی مرکز خدمات

حوزه/ مدیر کل خدمات فرهنگی مرکز خدمات با بیان این که بهترین و اولین همراه طلبه در امر رسالتش، خانواده طلبه است، گفت: اگر طلبه زندگی موفقی نداشته باشد و آسیبی وارد خانواده او شود دیگر مردم به او اعتمادی نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین جباری امروز در مراسم افتتاحیه اولین گردهمایی کارشناسان فرهنگی مراکز استانی مرکز خدمات بابیان اینکه مرکز خدمات به امر مقام معظم رهبری در سال 1370 تشکیل شد و در دو دهه، وظیفه پیگیری و پشتیبانی امر معیشت طلاب و خانواده‌ها را بر عهده داشت، گفت: مرکز خدمات در طول این دو دهه توجه زیادی به مسائل فرهنگی نداشت و حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز ضرورت توجه به بحث فرهنگی در مرکز خدمات را احساس کرده و ارائه این خدمات را در اولویت برنامه‌های مرکز قرار داد.
وی با اشاره به اینکه اگر ضرورت و اهمیت ارائه خدمات فرهنگی را متوجه شویم با اهتمام و همت بیشتری و به صورت جهادی به کارهای فرهنگی خواهیم پرداخت، افزود: خانواده‌ها نیازمند تفریح و توجه و همچنین فراگیری مهارت‌های زندگی هستند ولی جامعه هدف ما به دلیل اشتغالات فراوان و شهریه اندک توانایی انجام این فعالیت‌ها را ندارند و ما به عنوان خدمت گذاران به سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) وظیفه داریم که در این موضوع ورود پیدا کنیم.
مدیر کل فرهنگی مرکز خدمات بیان کرد: برای بررسی نیازهای فرهنگی خانواده‌ها یک کار عملی و تحقیقات گسترده میدانی انجام شده است و از حدود 3 هزار نفر، از همه اقشار مختلف جامعه هدف مرکز، از خود طلبه گرفته تا خانواده آنها مصاحبه صورت گرفته و نیازهای فرهنگی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه خانواده طلاب باید الگوی مناسبی برای جامعه باشند، گفت: اگر وضعیت حجاب در جامعه میان دختران و پسران مناسب نباشد به این دلیل است که الگوی نامناسبی را برای خود انتخاب کرده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین جباری ادامه داد: هیچ الگویی بالاتر و بهتر از الگوی زندگی ائمه اطهار(ع) نیست و ما به عنوان مروج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه، وظیفه داریم که زندگیمان تصویری از زندگی ائمه معصومین(ع) باشد و اگر در این کار کوتاهی کنیم این الگوی مناسب به جامعه معرفی نخواهد شد.
وی با بیان اینکه بهترین و اولین همراه طلبه در امر رسالتش، خانواده طلبه است، عنوان کرد: اگر طلبه زندگی موفقی نداشته باشد و آسیبی وارد خانواده او شود دیگر مردم به او اعتمادی نخواهند داشت.
مدیر کل فرهنگی مرکز خدمات با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمود، کار فرهنگی کاری است که حاضرم جان خود را فدای آن کنم، گفت: کار شما بسیار مهم و با ارزش است و کمک می‌کنید که طلبه، یک خانواده موفق و همراه در انجام رسالت خود داشته باشد.
وی بیان کرد: رئیس مرکز خدمات تأکید کرده‌اند که فعالیت‌های ما باید در راستای مأموریت حوزه و طلاب باشد و چه خدمتی بالاتر از اینکه افراد خانواده یک سرباز امام زمان(عج) را تشویق کنیم که طلبه را در مأموریت‌های دینی کمک کنند.
پس از مراسم افتتاحیه با تشکیل سه کارگروه ویژه برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات برای کارشناسان فرهنگی این مرکز تبیین شد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کمیل IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    خوب شما برای این خانوادها چه قدمی برداشتید !!!!!!!!!!!!!!