پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار افشار

حوزه/ جانشین معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: شیعه شناسی، شناخت انقلاب و شناخت قدرت ملت ایران از محورهای اصلی پژوهش دشمنان است، معتقد هستم آنها سالهاست به این رسیده اند که ریشه این اقتدار کجاست و کدام قسمت و نقطه را باید نابود کرد و آن بحث «فرهنگ» است.بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سردار علیرضا افشار در سومین روز از بیست و هفتمین کنگره سرداران و ۱۱۴ شهید روستای«فردو» در قم با حضور در این روستای شهید پرور اظهارداشت: امروز به برکت رشادت ها، ایثارگری ها و خون های ریخته شده در طول انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرتمند ترین نیروهای نظامی را به برکت وجود فرمانده کل قوا برخوردار است.

معاون سابق وزارت کشور افزود: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی وحدت ملی و یکپارچگی مردم بود که همه ما در برابر حفظ این مهم مسئولیت داریم.

سردار افشار بیان داشت: امروز دشمن متوجه ریشه قدرت ما شده است و پژوهش های مطالعاتی زیادی برای شناخت ماهیت انقلاب و اقتدار نظام در آمریکا، سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو راه اندازی کرده اند.

اولین فرمانده نیروی مقاومت بسیج کشور ادامه داد: شیعه شناسی، شناخت انقلاب و شناخت قدرت ملت ایران از محورهای اصلی پژوهش دشمنان است، معتقد هستم آنها سالهاست به این رسیده اند که ریشه این اقتدار کجاست و کدام قسمت و نقطه را باید نابود کرد و آن بحث «فرهنگ» است.

وی گفت: فرهنگ هم خودش یکی از مولفه مهم «قدرت» است و هم موثر در مولفه های دیگر قدرت، مثلا فرهنگ «ایثار» و «شهادت» در قدرت دفاعی ما نیز تاثیرگذار است، ما در قدرت اقتصادی می توانیم با «فرهنگ کار» و «فرهنگ مصرف» رشد کنیم این واقعیتی است که دشمن از فرهنگ ما می ترسد.

سردار افشار ادامه داد: آن چیزی که دشمن از آن می ترسد اقتصاد ما نیست، حتی قدرت نظامی ما نیست، از اینها نمی ترسد از فرهنگ ما می ترسد که بین کشورهای دیگر منتشر و منعکس شود و فضای دیگری را در منطقه ایجاد کند و منافع آنها را به خطر اندازد.

جانشین معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دشمن سالهاست علیه این فرهنگ تلاش و هزینه می کند، فضای مجازی رایگانی که در اختیار ملت قرار می گیرد با پول آنهاست و با هدف تخریب فرهنگ است، ما باید در مقابله با این حرکت های فرهنگی دشمن و «جنگ نرم» آن، کاری انجام بدهیم. بخشی از کارهای ما که مهمترین بخش هم است، آشنا کردن مردم و ترویج سبک زندگی «ایرانی- اسلامی» است.

وی تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان اوقاف و آموزش و پرورش متولیان خوبی برای ترویج سبک زندگی « ایرانی – اسلامی » هستند و اگر این مهم اتفاق بیفتد بسیاری از دغدغدها بر طرف خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha