جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی - حوزه مازندران

حوزه /بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی معجزه بزرگ قرن بود و اگر از فكر و انديشه امام فاصله بگيريم سقوط خواهيم كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در ساری ضمن برشمردن دستاوردهاي انقلاب اسلامي به شخصيت الهي و عرفاني ایشان اشاره كرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی معجزه بزرگ قرن بود و اگر از فكر و انديشه امام فاصله بگيريم سقوط خواهيم كرد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) شخصيت اول كليه مجامع علمي و عرفاني جهان اسلام به شمار ميروند، افزود: امام خميني(ره) در زمينه عرفان نظري و عرفان عملي، بيترديد از نادرترين شخصيت‌هاي تاريخ اسلام است و تسلط ايشان در عرفان نظري، از نوشته هاي ايشان كه از بالاترين مضامين عرفاني برخوردار بوده آشكار است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شناختن ابعاد این شخصيت بزرگ و آشنايي با افكار، انديشه ها و آرمان هاي او، آن هم با شيوههاي علمي و تحقيقي، يكي از مهم‌ترين وظايفي است كه خرد بر دوش پژوهشگران و انديشمندان عصر ما است.

حجت الاسلام میرعمادی گفت: مردم داري و ساده زيستي و ساير ويژگي هاي برجسته امام خميني(ره) باعث شد تا ايشان به عنوان چهره برتر جهاني براي هميشه ماندگار شوند و به همین دلیل برهمه ماست تا با پيروي از فرمايشات ايشان به سعادت دنيا و آخرت دست پيدا کنيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اينکه امام خميني (ره) شخصيتي مردمي بود که در عالم درخشيد، تصريح کرد: آنچه که ما به عنوان شخصيت امام راحل مي شناسيم تنها متعلق به ما نيست بلکه متعلق به تمام ملت هاي آزاده دنيا است.

وی با بیان این که امام خميني به عنوان شخصيت فرا منطقه اي در عرصه بين المللي درخشيده است و نشانه اين درخشش مردمي بودن امام است، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در قلوب مردم جاي دارد و انقلابي که امام در رأس آن قرار دارد انقلابي مردمي بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، عزت بخشي به مردم را يکي از ويژگيهاي امام راحل بر شمرد و گفت: اين انديشه ناب بايد به نسل هاي آينده منتقل شود تا انقلاب اسلامي و شخصيت معنوي امام خميني براي هميشه زنده بماند.

وی با تاکيد بر اين‌که امروز بشريت بزرگترين پرچمي که به دنبال آن بوده راه امام راحل است، گفت: هيچ گاه بعد از دوره معصومين در تاريخ تشيع به لحاظ عملي، تئوري، نظري و اجرايي سيره احياي اسلام از نظر دين و قلمرو ديني در دستور کار نهضت ها نبوده است.

وي ادامه داد: امروز تمام کشورهاي منطقه منادي کلماتي شده اند که حضرت امام خميني، انقلاب اسلامي را با همان شعارها و کلمات پيروز کرد بنابراين در اين راستا لازم است نسل جوان و نوجوان با انديشه هاي امام هر چه بيشتر آشنا شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha