جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ حجت‌الاسلام قربانی گفت: راه‌حل بسیاری از معضلات اقتصادی کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است که متأسفانه مورد کم توجهی قرار دارد.

حجت‌الاسلام قربانی، استاد حوزه علمیه اهواز، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» از اهواز، با تأکید بر دقت و توجه مردم و مسئولان به سخنان مقام معظم رهبری، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری بحث نهضت علمی و به‌تبع آن اقتصاد مقاومتی است، چرا که راه‌حل بسیاری از معضلات اقتصادی کشور در اقتصاد مقاومتی است که متأسفانه از سوی مسئولین مورد کم‌لطفی قرار دارد.

وی بابیان این که تاکید مقام معظم رهبری نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است، ادامه داد: در حوزه‌های اقتصادی کشور ظرفیت‌های ارزشمندی وجود دارد که لازم است زمینه‌ها و فضای بالندگی و ثمر دهی برای آنها فراهم شود.

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مسئله رشد علمی کشور، گفت: زاینده بودن و کشف استعدادهای درونی، خاصیت انقلاب اسلامی است، لذا نهضت علمی و اقتصاد مقاومتی دو شعار اساسی هستند که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشند؛ اگر به رهنمودهای رهبری در این دو مقوله عمل شود شاهد حل بسیاری از مشکلات و معضلات خواهیم بود.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به کند شدن سیر رشد علمی کشور در چند سال اخیر، اظهار داشت: جریان‌های علمی باید زیرساخت‌های محکم داشته باشند، برای این مهم، لازم است مسئولین در راستای رشد علمی کشور، برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر این که دانشگاه‌ها باید محل تولید علم باشند، گفت: از آفت‌های رشد علمی کشور این است که امروز بخش زیادی از دانشگاه‌ها آماج جریان‌های سیاسی شده‌اند و پتانسیل نخبگان دانشگاهی صرف جریان‌های سیاسی می‌شود، به همین دلیل می‌بایست با دور شدن از این‌گونه فضاها، به رشد علمی کشور، کمک مؤثر کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha