جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) از مجلس دهم خواست که مسایل فرهنگی و تقویت فرهنگ اسلامی را در اولویت برنامه های چهارساله خود قرار دهد.

دکتر زهرا روح اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: متاسفانه به نظر می رسد که هنوز اولویت نخست دولتمردان ما مساله فرهنگی نیست و این انتظار از مجلس می رود که با اهمیت دادن ویژه به مباحث فرهنگی، دولت را در این زمینه حساس تر وارد میدان کند.

وی افزود: امروز یکی از معضلات جامعه ما کاهش ازدواج، افزایش طلاق و نیز مساله روند کاهشی رشد جمعیت است که باید برای هر کدام از این ها دولت و مجلس با کمک یکدیگر طرح و برنامه مناسب و کاربردی ارایه دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به طور خاص در باب مساله جمعیت در کنار تلاش های دولت و مجلس ما نباید از اهمیت بحث فرهنگ سازی رسانه ای و تبلیغی غافل شویم تا باور مردم به افزایش جمعیت در جامعه تقویت شود.

وی افزود: در این میان وظیفه مجلس دهم این است که از طریق نظارت و قانون گذاری، ریل گذاری درستی در این باره انجام دهد تا در ده یا بیست سال آینده شاهد بهبود اوضاع جمعیتی کشور باشیم.

روح اللهی ادامه داد: آنچه مسلم است این که در بحث های فرهنگی و اجتماعی نباید صرفاً به شعار و وعده ها دل خوش بود بلکه می بایست در میدان اقدام و عمل ورود کرد و شاهد به ثمر نشستن تلاش ها بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha