جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد:جهاد فرهنگی در اندیشه سیاسی حضرت امام (ره) اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد چرا که اساساً در این رویکرد، فرهنگ از سیاست جدا نیست.

حجت الاسلام  محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: اندیشه امام خمینی (ره) حتی در عرصه سیاسی دارای یک وسعت و گسترده ای است که توجه به همه ابعاد و جوانب آن ، مجال فراخی را می طلبد.

وی افزود: با این حال فرهنگ و مسایل فرهنگی در اندیشه و کلام ایشان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و این رویکرد حضرت امام (ره) به خصوص در مسایل مربوط به جامعه و حاکمیت اسلامی خود را به وضوح نشان می دهد.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین اضافه کرد: در واقع مقام معظم رهبری نیز به عنوان خلف صالح حضرت امام (ره) به مسایل فرهنگی عنایت ویژه ای دارند و در پیامشان به تشکیل مجلس جدید نیز بر موضوع فرهنگ اسلامی در کنار بحث اقتصاد مقاومتی تاکید نمودند.

وی بیان داشت: از منظر امام و رهبری توجه به تقویت فرهنگ دینی و شیعی یکی از وظایف مجالس و دولت های مختلف است که نباید در این باره غفلت و کوتاهی صورت گیرد.

حجت الاسلام ملک زاده گفت: متاسفانه در گذشته تا حدی نسبت به مسایل فرهنگی چه در عرصه اختصاص بودجه ، چه مسایل آموزشی و ترویجی ، کم توجهی هایی صورت می گرفته که باید این روند جبران شود.

وی افزود: ما اگر یک بازخوانی از دیدگاه های حضرت امام داشته باشیم می توانیم بگوییم امام(ره) از ابتدای قیام خود بر اساس فرهنگ شیعی قیام کرد  و در مسیر نهضت و مبارزه از فرهنگ ناب تشیع و آموزه های اهل بیت(ع) بهره برد.

این محقق حوزوی تصریح کرد: اساساً در نگاه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب ، فرهنگ اسلامی از مسایل سیاسی نیز جدا نیست بلکه توجه به فرهنگ و حل مشکلات فرهنگی به تقویت نظام سیاسی و حل مشکلات اقتصادی نیز کمک بسیاری می کند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha