پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 381100
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
مردم بحرین

حوزه/ خلیل المرزوق گفت: محاکمه فردا نیز فرصتی برای نظام است که شیخ سلمان را آزاد کنند و راه گفتگو و مذاکرات ملی را در پیش بگیرند تا آینده ای بهتر برای تمام مردم رقم بخورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با سپری شدن یک سال از زندانی شدن شیخ علی سلمان و محکوم شدن وی به چهار سال زندان توسط دادگاه آل خلیفه، و برگزاری دادگاه استیناف این روحانی مبارز شیعه، مردم انقلابی و مسئولان جمعیت الوفاق بحرین خواستار آزادی این روحانی انقلابی شیعه شدند.

مردم بحرین همزمان با برگزاری جلسه محاکمه شیخ علی سلمان در 30 مه 2016 یک نشست اعلام همبستگی در منزل وی در البلاد القدیم برگزار کردند و خواستار آزادی این روحانی مبارز و ابطال تهمت های منسوب به وی شدند.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند شیخ سلمان منادی مسالمت و صلح و اصلاح بود و کلید حل بحران کشور زندانی کردن وی نیست.

همچنین ده ها نفر از شهروندان بحرینی با شرکت در یک تظاهرات خواستار آزادی شیخ سلمان و ابطال تمام تهمت های منسوب به وی شدند و با سر دادن شعارهایی بر استمرار انقلاب مسالمت آمیز خود تاکید کردند.

در این راستا خلیل المرزوق معاون سیاسی دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد: اعتقاد سیاسی شیخ سلمان مبتنی بر این واقعیت بود که شهروندان یک سری حقوق اساسی دارند که قابل اغماض و نقض نیست و از جمله این حقوق مشارکت در تصمیمات سیاسی کشور می باشد.

وی افزود: شیخ سلمان همواره نظام را نصیحت می کرد و حتی در جریان محاکمه های خود نیز این روش را ترک نکرد و محاکمه فردا نیز فرصتی برای نظام است که شیخ سلمان را آزاد کنند و راه گفتگو و مذاکرات ملی را در پیش بگیرند تا آینده ای بهتر برای تمام مردم رقم بخورد.

از سوی دیگر شیخ حسین الدیهی جانشین دبیرکل الوفاق گفت: نظام بحرین همچنان اصرار دارد شیخ سلمان در زندان و مورد آزار و اذیت باشد در حالی که می دانند زندانی کردن وی یک اشتباه بزرگ بود.

وی افزود: شیخ سلمان فقط راه حلی را می پذیرد که ضامن کرامت و عدالت و رعایت انصاف در مورد حقوق مظلومان و محرومان باشد و حتی اگر سال ها در زندان بماند از این اصول کوتاه نمی آید، چون وی همواره برای تحقق عدالت مبارزه کرده و کاری با طایفی گری و خشونت نداشته و ندارد و زندانی کردن وی بر خلاف قانون و عدالت می باشد.

امروز دادگاه استیناف محاکمه شیخ سلمان در حالی برگزار می شود که سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده این دادگاه را زیر نظر دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha