شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسینی نیشابوری امام رضا تهران

حوزه/ به هر مقدار که انسان شناخت بهتری از معارف دینی داشته باشد، برنامه ریزی او برای آینده هدفمند و دقیق تر خواهد بود و در این میان معرفت نسبت به امام عصر(عج)، قدم اول برای رسیدن به اهداف عالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری، عصر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، با اشاره به این که در ماه شعبان به طور خاص به معرفت پیداکردن و شناخت امام زمان(عج)، تاکید شده است، گفت: به هر مقدار که انسان شناخت بهتری از معارف دینی داشته باشد، برنامه ریزی او برای آینده هدفمند و دقیق تر خواهد بود و در این میان معرفت نسبت به امام عصر(عج)، قدم اول برای رسیدن به اهداف عالی است.

مدیر سابق حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران افزود: از امام صادق علیه السلام روایت شده که امکان ندارد انسان به قلب سلیم برسد، مگر این که قلب او از حب دنیا خالی شود، لذا هرکسی که محبت خدا را به حب دنیا ترجیح دهد، عمق معرفتش به امام زمان(عج) و معارف دینی بالا خواهد رفت.

وی با بیان این که انسان به واسطه معرفت، به محبت الهی می رسد، ابراز داشت: بهترین نوع محبت به خدا، اطاعت از فرامین و دستورات الهی و تلاش برای کسب رضایت خدای متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری در ادامه با اشاره به آئین تودیع و معارفه مدیر حوزه امام رضا(ع)، بیان داشت: فضای طلبگی ایجاب می کند، هر فرصتی که برای خدمت فراهم می شود، آن را قدر بدانیم، البته وجود سلایق مختلف در عرصه مدیریتی و آموزشی نباید موجب شود تعهد و مسئولیت به فراموشی سپرده شود.

وی در پایان با تقدیر از حمایت های استاد رشاد برای ارتقاء علمی و معنوی طلاب حوزه امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین افخمی، سرپرست جدید یکی از بهترین اساتید کارآمد حوزه است و از مسئولین درخواست می کنم، ایشان را در پیشبرد اهداف عالی حوزه یاری کنند.

انتهای پیام 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha