جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ نخستین اجلاس ملی زکات کشور، با هدف تبیین و ترویج فرهنگ زکات و برکات آن در جامعه، با حضور شخصیت های حوزوی و برخی از مسئولین، در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، نخستین اجلاس ملی زکات کشور، به منظور تبیین و ترویج فرهنگ زکات و برکات آن در جامعه، صبح امروز با حضور شخصیت های حوزوی و برخی از مسئولین، در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت آغاز شد.

در این اجلاس یک‌روزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، استاد رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه تهران، آیت‌الله حسن عالمی، رئیس شورای عالی زکات، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، به ایراد سخنرانی در خصوص اهمیت پرداخت فریضه زکات و نقش آن در فقرزدایى از جامعه می‌پردازند.

اجلاس سراسری زکات با هدف تبلیغ و ترویج فریضه زکات توسط روحانیون در ماه مبارک رمضان و همچنین نزدیک شدن به فصل برداشت محصولات کشاورزان و تبیین فرهنگ پرداخت زکات در بین روستاییان برگزار می‌شود.

برپایه این گزارش، برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری این اجلاس با تشکیل پنج کمیته "اقتصاد مقاومتی"، "حکومت صالحین"، "حوزه و دانشگاه"، "فقه" و "هنر و رسانه "شروع به کار و اقدام به جمع‌آوری مقالات از سراسر کشور شد و نتایج این اجلاس در قالب یک دانشنامه استخراج و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha