سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه/ حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: مبلغان به عنوان کساني که مي خواهند از فرهنگ ديني مرزباني کنند بايد با مسلح شدن به اطلاعات روز و آميختن آن با هنر، علاوه بر پاسخگويي به شبهات، انديشه هاي اسلامي را گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست مبلغان شهرستان نکا، به مسأله تبليغ دين در جامعه اشاره کرد و با بيان اين که روحانيت در خط مقدم اين عرصه خطير قرار دارد، گفت: کارنامه روحانيت آگاه و بصير در عرصه تبليغ دين کاملاً روشن است.

وی با اشاره به اين که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوري اسلامي زمينه براي ترويج مباني ديني در سطح جامعه به خوبي فراهم است، خاطر نشان کرد: بايد از فرصت به وجود آمده در جهت نهادينه‌ کردن فرهنگ ناب اسلامي استفاده کنيم.

امام جمعه شهرستان نکا ادامه داد: تبليغ ديني نيازمند ابزار و شرايط خاصي است، در يک تبليغ درست و صحيح بايد به چهار رکن پيام دهنده، پيام گيرنده، محتواي پيام و ابزار پيام توجه ويژه اي داشت تا بتوانيم بر روي مخاطب تأثير مثبتي بگذاريم.

وی با اشاره به اين که روحانيان به عنوان انتقال دهنده پيام ديني وظيفه سنگيني بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار يک مبلغ بايد به گونه‌اي باشد که سخنان او تأثير‌گذاري مناسبي داشته باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اين‌که مبلغان به عنوان سفيران عرصه تبليغ احکام ديني بايد با ترويج احکام اسلامي ارزش‌هاي ناب شريعت محمدي(ص) را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زماني نيازمند آموختن مباني ديني است و اين مسأله در طول تاريخ وجود داشته است.

وی بيان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامي، ماحصل مجاهدت‌ها و شهادت‌ها است و اين تفکر بالنده، پويا و احيا گر شيعي، همواره در کانون حملات دشمن بوده و بررسي روند تاريخي آن نيز گوياي اين واقعيت است.

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: مبلغان به عنوان کساني که مي خواهند از حدود و ثغور فرهنگ ديني مرزباني کنند بايد با مسلح کردن خود به اطلاعات روز و آميختن آن با هنر و پاسخگويي به شبهات، انديشه هاي اسلامي را تقويت و گسترش دهند.

وی افزود: امروزه جامعه بيش از پيش نيازمند مبلغان و علماي دين است و اين افراد بايد با رفتار و عمل شايسته ي خود، موجب جذب افراد علاقه مند به تحصيل در حوزه هاي علميه شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران تصريح کرد: مبلغان و عالمان ديني براي تبليغ مباحث ديني از قصه هاي پر محتوا که داراي سنديت تاريخي هستند، استفاده کنند تا درک و فهم مباحث ديني براي افراد راحت تر شود.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha