پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عتبه مقدسه حضرت ابوالفضل العباس

حوزه/ تولیت آستان مقدس قم گفت: ایران و عراق باید بر اساس حسن همجواری و دستورات اسلام، برادری و اخوت را در خود حفظ کنند و به دور از تعصبات، راه نفوذ دشمن را برخود ببندند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و مسئولان عتبه مقدسه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: آنچه در آیات قرآن و روایات معصومین دیده می شود، ضرورت جامعه مسلمان، در زمان تشکیل حکومت اسلامی، اجرای تعاون در کارهای حسنه و نیک است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در ادامه، سرنگونی حکومت طاغوت در عراق، گفت: بر اساس تشکیل حکومت عدل در این دو کشور، لازم است مسئولان و ملت ایران و عراق به آیه تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی عمل نمایند.
تولیت آستان مقدس خاطرنشان کرد: زمانی که جامعه ای اسلامی این قاعده را در کشور خود اجرایی نماید، دیگر هیچ کشور و دولتی نمی تواند در امور آنها دخالت کرده و یا کارهای آنها را تحت التأثیر قرار دهند.
وی با اشاره به تعاملات و همکاری  های این دور کشور در سال های اخیر گفت: زمانی که ایران و عراق ناصر و همراه هم شدند، شاهد بودیم که جنگ ها و خصومت هایی که دشمنان، به ویژه وهابیت، تکفیری ها و داعشی ها در عراق به راه انداختند، ناکام ماند، از این رو دشمنان تلاش در بر هم زدن این اتحاد و همدلی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: متأسفانه به جای این که کشورهای اسلامی همراه یکدیگر باشند، با دخالت ها و تلاش های استکبار جهانی، رو در روی هم قرار می گیرند، همانگونه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در زمان حکومت حزب بعث در عراق، حکومت ها و ملت این دو کشور رو در روی هم قرار گرفتند.
وی با بیان این که ملت ایران و عراق باید این اتحاد و همدلی را حفظ کرده و مراقب باشند دشمنان با فتنه انگیزی، آن را تحت تأثیر قرار ندهند، خاطرنشان کرد: ایران و عراق بر اساس حسن همجواری و دستورات اسلام، باید بر اساس برادری و اخوت و دور از تعصبات، راه نفوذ دشمن به خود را ببندند.
تولیت آستان مقدس با اشاره به پیروزی های ملت عراق در برابر تهاجم داعش در این کشور گفت: امید می رود با آزادسازی فلوجه از دست تروریست های تکفیری و داعش، آرامش در عراق ایجاد شود.
وی در پایان افزود: کمک هایی که ملت های اسلامی به یکدیگر می کنند، بی توقع و با هدف رضای الهی و اعتلای کلمه الله است، در حالی که در کشورهای غربی، اگر هم کمکی بکنند، به دنبال رسیدن به منافع خود، نفوذ فرهنگ باطلشان در آن جامعه و... هستند.
خاطرنشان می شود در پایان  این مراسم، پرچم گنبد منور حرم حضرت ابوالفضل العباس علی السلام به آستان مقدس بانوی کرامت اهدا شد.

انتهای پپیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha