چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیراز ی گفتند: امروزه با وجود فضای مجازی مسئولیت صدا و سیما چندبرابر شده است و باید برای خنثی کردن این فضاها فعالیت بیشتری از خود نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله  مکارم شیرازی در دیدار  حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  گفتند: فضاهای مجازی واقعاً در کشور غوغا می‌کنند و در افزایش پرونده‌های خلاف تأثیر بسزایی داشته است.

ایشان ادامه دادند: از توهین به خدا و پیغمبر(ص)، ائمه(ع) و قرآن گرفته تا برنامه‌های اراذل و اوباش و سایت‌های مستهجن، به نام بی غیرت و بی‌ناموس که بسیار در فضای مجازی گسترش یافته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: امروزه با وجود فضای مجازی مسئولیت صدا و سیما چندبرابر شده است و باید برای خنثی کردن این فضاها فعالیت بیشتری از خود نشان دهد؛ با وجود فضاهای مجازی جوانان بیشتری در معرض خطر هستند، چرا که اگر مذهب و اعتقاد جوانان از دست برود خیلی چیزها از دست می‌رود؛ اگر جوانان از مذهب فاصله بگیرند بی دفاع خواهیم شد.

ایشان اظهار داشتند: در دنیای امروز برای حفظ استقلال و نظام و ملت ما مسأله مذهب و ارزش‌های انسانی نباید کمرنگ شود چون دشمن از سلاح برتر مذهب جوانان ما بسیار می‌ترسد.

معظم له با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما در گسترش ارزش‌های اسلامی بیان کردند: برای ترویج ارزش های اسلامی و دینی باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد در اشکال مختلف و متنوع؛ نکته دیگر این که همه برنامه‌های رسانه ملی باید هدفدار باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: لازم نیست که آموزش‌های دینی همه به صورت مستقیم انجام شود، بلکه می‌توان این آموزش‌ها را به صورت غیر مستقیم نیز به مردم منتقل کرد.

معظم له مسأله تکفیر را نه تنها مربوط به جهان اسلام بلکه مربوط به کل دنیا توصیف کردند و گفتند: برای مبارزه با تفکر تکفیری در سه جبهه نظامی، سیاسی و فکری باید مبارزه کرد و هر کدام به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد.

ایشان صدا و سیما را دارای مشکلاتی دانست و گفتند: امید است که مسئول جدید صداوسیما با مدیریت خود بتواند ارزش‌های صدا و سیما را افزایش دهد و دولت نیز وظیفه دارد به صدا و سیما کمک کند و به آن اهمیت دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha