پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز بهترین الگوی فراروی ما در زمینه شجاعت در عالم سیاست ، شجاعت الهی امام (ره) در مقابله با همه مستکبران جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت ایام سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) ابراز داشت: شجاعت ایشان البته ریشه در آموزه های دینی دارد و این که جز در مقابل خدای متعال نباید در برابر هیچ کس سر تعظیم فرود آورد بلکه می بایست در مسیر حق ، استقامت و پایداری ورزید.

وی با اشاره به شجاعت و قاطعيت انقلابی امام در برابر دشمنان اسلام و انقلاب افزود: معمار کبیر انقلاب حقیقتاً این گونه بود و با همین خصوصیت نیز روح ملکوتی ایشان از این دنیای فانی به ملکوت اعلی پیوست و همه ما را در غم فراق و هجران خویش باقی گذاشت.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین در ادامه با تاکید بر این که يكي از بزرگ‌ترين ويژگي‌هاي حضرت امام(ره) ساده زيستي ايشان و دوری از تشریفات و تجملات دنیوی بود، گفت: از نگاه ایشان اساساً يكي از بهترين راهكارهاي مبارزه با استكبار و ابرقدرت‌ها، همین ساده زیستی است، چنان که اگر به فرمایشات گهربار ایشان مراجعه کنیم به وضوح می بینیم که ایشان رمز مقابله بی خوف و هراس در برابر مستکبران عالم را دوری از زخارف دنیا و پرهیز از هواپرستی و نفسانیات می دانستند.

وی افزود: خود حضرت امام (ره) بارها و بارها تاکید می کردند که با زندگی اشرافي و تجملاتی نمي‌توان دم از ارزش‌هاي انساني و اسلامي زد و آن ها را حفظ و تقویت نمود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha