شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام محمودی کردستان

حوزه/ مسئله تبليغ، همیشه يكي از مسايل مهم در جامعه بشری از قرون گذشته بوده است. انبیاء الهی مامور به رساندن و ابلاغ پیام های الهی بوده انده و متناسب با شرایط جوامع بشری اقدام به تبلیغ می کرده اند ...

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، با توجه به تغییرات صورت پذیرفته در جوامع بشری و پدید آمدن شرایط جدید، لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت های تبلیغی موجود، بخصوص ظرفیت های انسانی، ضرورت کارِگروهی و هم افزایی حاصل از آن را روشن می نماید.

تشکیل گروه تبلیغی  در حقیقت به معنای ایجاد فرهنگی است که در آن همکاری، تعامل و مشارکت ارزش پیدا می کند و اندیشه ها، برنامه ها، تصمیمات و فعالیت های تبلیغی نتیجه بهتری بدنبال خواهد داشت. دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر اساس ماموریت،  ضرورت و حساسیت موضوع تبلیغ گروهی و نهادینه کردن گروههای تبلیغی اقدام به تشکیل گروه های تبلیغی کرده است.

در واقع این دفتر به این نتیجه رسیده که دیگر تبلیغ انفرادی با پیشرفت علوم و انواع تکنولوژی در فضای مجازی، نمی تواند پاسخ گوی همه نیازها باشد به همین دلیل اقدام به حمایت از گروهای تبلیغی در قالب 10 تا 20 و حتی 40 نفره استانی کرده است و بر این اساس تا کنون 270 گروه تبلیغی با عناوین مختلف  در دفتر تبلیغات اسلامی قم مانند «حامیان ولایت بقیه الله» ثبت شده است. یکی  از آن گروهای جهادی تبلیغ، گروه تبلیغی محمد امین(ص) شهرستان بیجار استان کردستان است که در اولین سال تاسیس خود مقام برتر گروه های تبلیغی را بدست آورد بر همین اساس گفت و گویی با مسئول گروه تبلیغ محمد امین(ص) ترتیب دادیم تا از چند و چون  فعالیت ها  با خبر شویم

حجت الاسلام سید موسی محمودی، مسئول گروه تبلیغی «محمد امین(ص)» در گفت و گوی با خبر نگار خبرگزاری«حوزه» به تشریح فعالیت این گروه پرداخت وگفت: گروه تبلیغی محمد امین(ص) در سال94 با هدف تبیین مبانی و ارزشی دین و اسلام ناب محمدی(ص) و ترویج معارف الهی و تبلیغ منسجم در طول سال به خصوص در ایام تبلیغی در شهرستان بیجار تأسیس شد.

در این مدت یک سال و نیم که از عمر این گروه تبلیغی می گذرد آنچنان قوی و مؤثر در ابعاد مختلف کار کرد که مورد توجه مسئولین دفتر تبلیغات قرار گرفت و با شایستگی هر چه بیشتر توانست از بین270 گروه تبلیغی مقام نخست را به خود اختصاص دهد.

نماینده طلاب شهرستان بیجار در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  بیان داشت: عمده فعالیت این گروه 37 نفره در پارکها، حضور در هیئات مذهبی، کانون فکری نوجوان و جوانان، دانشگاهها، برگزاری کرسی آزاد اندیشی با اساتید دانشگاه، ارائه مشاوره در مسائل مختلف فرهنگی و خانواد گی، تربیتی، حضور در بیمارستانها، سرکشی به مناطق محروم، رسیدگی به خانواده های بی بضاعت، حضور در مساجد اهل سنت، گفت و گو و برگزاری نشست با علمای اهل سنت، حضور در خوابگاه های دانشجویان، تبیین برنامه و اهداف دشمن برای مردم و راه کار های مقابله با آن، تبیین بیانات رهبر انقلاب در مورد بحث نفوذ و اقتصاد مقاومتی، حضور در مدارس، کمک و ساخت مساجد، همکاری در امور عمرانی، تعامل با روحانیون منطقه و نهادهای فرهنگی برای از بین بردن مشکلات فرهنگی، حضور جهادی در مسائل کشاورزی و برگزاری نماز جماعت در مناطق محروم، پاسخ گوی به شبهات اعتقادی، فرهنگی  و دعوت از مردم برای حضور در مساجد و حسینه ها، سرکشی به خانوادهای محروم، برگزاری حلقه های معرفت در مساجد، هیئت های مذهبی و فضای آزاد از جمله فعالیت های این گروه تبلیغی است. 

حجت الاسلام محمودی بیان داشت: در شهرستان بیجار 220 مسجد وجود دارد که 200 مسجد از آن  خالی از روحانی است و حضور این گروه تبلیغی باعث شد این مساجدها فضای معطر خاصی بگیرند و با برنامه های خوب و متنوعی که ایجاد کردند باعث جذب مردم شدند و مردم هم از کوچک و بزرگ استقبال خوبی از برنامه این گروه تبلیغی داشتند و حقیقتا باید از این حضور چشمگیر مردم هم تشکر کرد.

مسئول گروه تبلیغی محمد امین(ص) افزود: در منطقه بیجار 170 هئیت وجود دارد که تنها هئیت های محدودی روحانی دارد، حضور این گروه تبلیغ در این هیئت ها باعث شد هیئت ها مانند سابق جنب جوش خاصی بگیرند و حیات دوباره بگیرند فعال تر شوند. حضور روحانی در این هئیت ها باعث همفکری و همگرایی و از بین بردن مشکلات می شود واقعا در این مدت هم این گونه بوده است.

این فعال تبلیغی بیان کرد: بازدید از خانوادهای پیش مرگان کرد و تجلیل از خانواده های آنان برنامه خوبی بودکه مورد استقبال مورد قرار گرفت.

حضور در بقاء متبرکه با توجه به 14 بقاء و امام زاده در منطقه و حضور مردم در این بقاء فرصت خوبی برای این گروه بوده تا بتوانند مردم را با معارف ناب محمدی(ص) بیشتر از گذشته آشنا کنند.

شناسایی مناطق محروم و ایجاد ایستگاه صلواتی و سرکشی به معلولین ذهنی و حضور در کمپ های اعتیاد و مشاوره دادن و به آنها از دیگر برنامه های گروه تبلیغی محمد امین(ص) بوده است. این تنوع برنامه باعث شد این گروه در سال 94 رتبه نخست را  دفتر تبلیغات اسلامی قم بدست بیاورد.

گزارش: قربان اسلامی نژاد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha