جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پزشکیان نماینده تبریز

حوزه/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استراتژی وحدت در مجلس دهم گفت: اختلافات داخلی میزان آسیب پذیری تهاجم بیگانه را بالا می برد لذا تلاش می کنیم با وحدت مشکلات را حل کنیم.

نایب رییس اول مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر اینکه اختلافات داخلی میزان آسیب‌پذیری در قبال تهاجم خارجی را بالا می‌برد گفت: در شرایطی که تحریم‌ها از بین رفته ، انتظار می رود مشکلات نیز از بین برود و باید حاشیه سازی ها را خط زد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر گفت: گمان می کنید معنای وحدت چیست؟ همین که بیش از 60 درصد مردم یک کشور در انتخابات شرکت می کنند و در قالب هر تفکری به نامزدهای خود رای می دهند، یعنی هنوز به نظام ایمان و اعتقاد دارند.

مسعود پزشکیان که روز گذشته به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم اهمیت اتحاد را در بین مردم بررسی کنیم گفت: باید به روزهای پیروزی انقلاب بازگردیم و آن شرایط را با امروز مقایسه کنیم ، مردم همانگونه که در آن روزها به صحنه می آمدند، امروز هم به صحنه می آیند. اگر راهپیمایی هایی ابتدای انقلاب را با راهپیمایی های همچون روز قدس یا 22 بهمن مقایسه کنیم، می بینیم  نه تنها حضور کم نشده بلکه پررنگ تر نیز شده است.

*دشمن را وادار به مذاکره کردیم

وی با اشاره به تهدیدهایی که علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است گفت: آخرین تهدید، تحریم‌های خارجی علیه کشورمان بود که در سایه رهنمودهای رهبری و اتکا به توان داخلی، وحدتی به وجود آمد که دشمنان را وادار به نشستن پای میز مذاکره کرد.

نایب رییس اول مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری حوزه با تاکید بر اینکه اختلافات داخلی میزان آسیب‌پذیری در قبال تهاجم خارجی را بالا می‌برد گفت: در شرایطی که تحریم‌ها از بین رفته ، انتظار می رود مشکلات نیز از بین برود و باید حاشیه سازی ها را خط زد.

*کارشکنی های برجام را با وحدت خنثی می کنیم

وی با اشاره به کارشکنی هایی که در مسیر اجرای برجام اتفاق می افتد گفت: اگر چه مذاکرات هسته ای به نتیجه رسید، اما فشارهای خارجی هر روز بیش از پیش در صدد ایجاد مشکل برای کشور است. در این شرایط برخی نیز در داخل از ادبیاتی استفاده می کنند که  به چالشها دامن می زند. این در حالی است باید وحدت و هماهنگی بین مردم حفظ شود و مسوولان نسبت به تقویت و حفظ وحدت و همدلی اقدام کنند.

*راز تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی

پزشکیان با یادآوری اینکه، مقام معظم رهبری، سال گذشته را بر مبنای همدلی نامگذاری کرده بودند گفت: در آن برهه میزان اختلافات در عرصه داخل و خارج بالا بود و به همین دلیل ایشان از مردم و مسوولان خواستند با همدلی مشکلات حل شود.

وی گفت: اما امسال بر مبنای اقتصادی مقاومتی به شرط اقدام و عمل نامگذاری شده و نشان می دهد از فشارهای خارجی کاسته شده و در بین مردم و مسوولان نیز همدلی وجود دارد و باید از این ظرفیت برای حل مشکلات استفاده کرد.

*روحانی فراجناحی است

وی با اشاره به سیاست آقای روحانی دردولت یازدهم گفت: ایشان دولت فراجناحی تشکیل دادند و در تمامی بخشها می بینیم از اعضای دولت قبل گرفته تا اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارند. بنا بر این جذب نیروها و در صحنه نگه داشتن افراد توانمند سیاست کلان این دولت است.

*وحدت و همدلی پایه های نظام را محکم تر می کند

نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه وحدت و همدلی تنها راه‌حلی است که می‌تواند مملکت را در برابر تهدیدها بیمه کند گفت: اگر جو سالم همدلی به وجود بیاید، بقیه مسایل حل خواهد شد، همانطور که امروزه می بینیم بین دولت و مجلس و قوه قضاییه کمترین چالش در طول سالهای گذشته وجود دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha