چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حسن خمینی

حوزه/ تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با تاکید بر این که در گفتمان سیاسی امام(ره) خبری از جنگ و نزاع نیست، گفت: زمانی، نابودی رژیم صهیونیستی گفتمان دنیای اسلام بود، اما از روزی که به خود مشغول شده ایم، دیگر خبری از خطر اسرائیل نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، صبح امروز  در همایش بین المللی "گفتمان سیاسی امام خمینی(ره) و جهان معاصر"، در سالن همایش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در تهران، با اشاره به جنایات مختلفی که امروز به نام اسلام انجام می شود، گفت: باید گفتمان سیاسی برگرفته از اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) را ارایه دهیم، گفتمانی که در آن از جنگ و نزاع خبری نیست.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه داد: زمانی، گفتمان دنیای اسلام از بین بردن رژیم غاصب صهیونیستی بود، اما از روزی که به خود مشغول شده ایم، دیگر خبری از بحث خطر اسرائیل نیست.

گفتمان امام خمینی(ره)؛ ناجی جهان اسلام

وی با تاکید بر این که باید گفتمان مورد اتفاق اندیشمندان جهان اسلام که جوامع اسلامی را به وفاق آرامش و وحدت درونی رهنمون سازد، شکل بگیرد، افزود: گفتمان امام خمینی(ره) این امکان را دارد که به عنوان اندیشه جایگزین و ناجی در جهان اسلام پذیرفته شود .

حجت الاسلام والمسلمین خمینی، "بازگشت به معنویت دینی و اسلامی" و "توجه به رأی مردم و نفی تحجر  و افراط" را از شاخصه های گفتمان سیاسی امام(ره) خواند و تصریح کرد: ما نیازمند بازتعریف گفتمان سیاسی هستیم، به نحوی که مختص درون جغرافیای خودمان نباشد.

تاکید بر ضرورت ارائه گفتمان جهان شمول

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه داد: ما باید برای جوامع اسلامی هم گفتمان سیاسی ارایه دهیم، گفتمانی که وسیع تر از گفتمان جهان شیعی و در راستای جلوگیری از سقوط اخلاق و انسانیت در جهان باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که گفتمانی که برای اخلاقی زیستن راهکار نداشته باشد، نمی تواند در راستای بعثت باشد، تصریح کرد: گفتمان امام خمینی(ره)، گفتمانی الهی و بر پایه توسعه دین داری، اخلاق، عدالت، وحدت گرا، کرامت انسانی و ... است، لذا باید این گفتمان تبیین و  توسعه یابد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha