جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

حوزه/ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید الفبای فقه سیاسی توسط روحانیت به جهان تعلیم داده شود گفت: قلب تپبنده انقلاب اسلامی، روحانیت انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سالک امروز در مجمع بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان  این استان طی سخنانی اظهار کرد: همواره تضعیف، تخریب و ترور رهبری و جایگاه امامت و ولایت سه راهبرد اصلی دشمن و کفار بوده است که تنها می توان با سلاح ایمان ، تقوا، توکل  سدی محکم را در مقابل راهکارهای خصمانه دشمن ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد است که ابتدا اسلام در روی زمین نباشد و در این  هدف نخست خود تصمیمی راسخ دارد و در هدف دوم خود در نظر دارد اگر اسلامی هم باشد اسلام ناب محمدی نبود و شاخصه های آمریکایی و معاویه ای داشته باشد گفت: اسلام منزوی ، اسلام خنثی، از جمله خواسته های دشمنان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: علی رغم خواسته دشمنان نظام جمهوری اسلامی 37 سال است که ندای اسلام ناب محمدی را سر می دهد و مقابله با استبکار را شعار خود قرار داده است، اسلام رحمانی و یا اسلام انقلابی که امروز عده ای مطرح می کنند برخلاف آیات صریح قرآن از جمله اشداء الی الکفار است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری  قائل به تقسیم بندی انقلابی و غیر انقلابی هستند افزود: امروز انقلابی بودن و یا غیر انقلابی بودن مطرح است، دکترین نهضت امام راحل(ره) اصل دارد، اصل اول آن تفکیک ناپذیری دین  از سیاست است و حکومت عدل الهی به دست حضرت ولی عصر(عج) از دیگر اصول آن است. ولی دکترین رهبر معظم انقلاب 5 مرحله دارد که انقلابی و غیر انقلابی بودن اصل سوم آن است.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: قلب تپنده انقلاب اسلامی روحانیت انقلابی است، حوزه های انقلابی پایگاه ترویج و نشر دکترین امام راحل و رهبری هستند؛ معرفی اسلام بدون خرافه و پیراهه و معرفی دشمن با همه فساد و ظلم هایش از جمله اقدامات شاخص امام راحل بود که رهبر معظم انقلاب نیز تداوم دهنده آن است

این محقق حوزوی  ادامه داد: الفبای فقه سیاسی باید به جهان تعلیم داده شود که این رسالت سنگین بر دوش حوزه های علمیه است .

به گفته وی، از مهمترین  زیرساخت های کشور حوزه های علمیه است چرا که قدرت تولید محتوا برای مقابله با دشمنان را دارد  و از آنجا که ما امروز در یک محاصره ای از آتش دشمن با ابزار و تکنولوژی های روز هستیم، باید روحانیت حرف حق و قرآنی خود را با ابزار روز در عرصه فضای مجازی راسخانه بزند.

انتهای پیام 313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha