سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/مدیر حوزه علمیه مازندران امام خمینی(ره) را سرمایه معنوی و سیاسی جهان دانست و گفت: امروز تأثیرگذاری حرکت امام(ره) در جوامع اسلامی و غیر اسلامی قابل مشاهده است

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و هشت شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید صیاد شیرازی ساری با بیان این که حادثه وفات پیامبر اسلام در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تکرار شد، گفت: امام راحل با آغازی نهضتی عظیم دین را از مهجوریت نجات داد و به متن زندگی فردی و اجتماعی جامعه بازگرداند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره)ﻋﺰت و ﺧﻮدﺑﺎوری را ﺑﺮای ﻣﺮدم ﮐﺸﻮرﻣﺎن ﺑﻪ ارﻣﻐﺎن آوردﻧﺪ، اﻓﺰود: ﻣﻠﺖ اﯾﺮان در ﺳﺎﯾﻪ ھﻤﯿﻦ ﺧﻮدﺑﺎوری اﻣﺮوز ﺑﻪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺸﻮرھﺎی دﻧﯿﺎ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ.

مدیر حوزه علمیه مازندران، انقلاب اسلامی را معجزه بزرگ امام راحل و پدیده شگفت انگیز قرن نامید و گفت: انقلاب اسلامی ایران برای جهان بشریت الهام بخش و برای مستضعفان جهان امید آفرین می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امام راحل از هیچ قدرتی هراس نداشت، خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در عرصه علم، پاکی و طهارت فردی بی نظیر بود و سخنان ایشان همواره برای همه الگو است.

وی، امام خمینی(ره) را سرمایه معنوی و سیاسی جهان دانست و گفت: تأثیرگذاری حرکت امام امروز در جوامع اسلامی و غیر اسلامی قابل مشاهده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای کمرنگ کردن گفتمان امام خمینی(ره) در سطح جهان خاطرنشان کرد: هیچگاه نهضت امام خمینی(ره) با گذر زمان کم ‌رنگ نشده و یا از بین نمی رود، بلکه آثار این نهضت ثابت و تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تاکید کرد: امروز همه موظفیم ضمن میثاق با امام و رهبری و برگزاری با شکوه مراسم آن امام عظیم الشان، سیره و خط پیر جماران را ملاک ادامه راهمان قرار دهیم.

وی وظیفه همه در عرصه های مختلف جامعه را صیانت از نظام جمهوری اسلامی و حمایت از ولایت فقیه دانست و گفت: امروزه با وجود هجمه های فرهنگی و ایجاد شبهات برای اقشار مختلف به خصوص برای نسل جدید، باید اندیشه ها و افکار امام راحل برای جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح شود

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امام خمینی(ره) با مقامات علمی، معنوی، سیاسی و عرفانی خود خبرسازترین شخصیت شناخته شد که این نشان دهنده جایگاه ارزشمند و و الای ایشان دارد.

وی در ادامه سخنان خود انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای پس از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را بهترین اقدام مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: امام خمینی(ره) با تشکیل مجلس خبرگان رهبری مانع از مظلومیت شیعه شد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با بیان این که امروز بیدارترین، عزیز ترین و مقتدرترین رهبر کشورهای اسلامی دنیا رهبر ایران است، تصریح کرد: امروز با یک اشاره رهبر معظم انقلاب ملت ایران با اقتدار در برابر دشمنان می ایستد.

وی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری بیداری و بصیرت خود را با انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اثبات کرد، گفت: مقام معظم رهبری در طول دوران مدیریت خود با رهنمودهای عالمانه و مدیریت خود کشور را از فتنه ها و بحران های متعددی نجات دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha