پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ علی الیعقوبی

حوزه/ نماینده اوقاف شیعیان عراق با حضور در مراسم کاتولیک های بغداد گفت: بیایید همگی به درگاه خداوند متعال دعا کنیم تا صلح را دوباره برقرار کرده و قلب‌های ما را در عشق برای سرزمین عزیزمان دوباره با همدیگر متحد سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aina.org، شیخ علی الیعقوبی از روحانیون شیعه عراق روز گذشته در مراسم دعا در کلیسای کاتولیک‌های بغداد گفت: ما از برادران مسیحی مان سپاسگزاریم چرا که آن‌ها یک عنصر صلح و همزیستی برای عراق محسوب می‌شوند و با وجودی که صدمات زیادی را متحمل شده‌اند اما هرگز پاسخ حملات را با خشونت نداده‌اند و برای ارتقای اتحاد در کشور تلاش کرده‌اند و این باید رویه همگان باشد.

نماینده اوقاف عراق که در مراسم نماز و دعا برای برقراری صلح در عراق، سوریه و تمامی منطقه خاورمیانه در بغداد شرکت کرده بود گفت: عراق کشور تمام مسلمانان، مسیحیان و ایزدی‌ها و تمام شهروندانی است که به دنبال صلح هستند. من می‌خواهم از اسقف کلیسا به خاطر دعوتنامه برای شرکت در این مراسم سپاسگزاری کنم.

این روحانی شیعه در ادامه گفت: من از این فرصت استفاده می‌کنم تا بار دیگر برادری خود را با تمامی مردم عراق تجدید کنم.

وی همچنین با ابراز نگرانی درباره مسائل امنیتی در رابطه با تروریسم گفت:  بیایید همگی به درگاه خداوند متعال دعا کنیم تا صلح را دوباره برقرار کرده و قلب‌های ما را در عشق برای سرزمین عزیزمان دوباره با همدیگر متحد سازد.

در ادامه این مراسم و به درخواست اسقف لوئیس رافائل ساکو، رهبران مذاهب و ادیان مختلف عراق، دیپلمات‌ها و شهروندان عراقی در کلیسای کاتولیک‌های شهر بغداد دور هم جمع شده و به دعا و نماز پرداختند.

خاطر نشان می شود بسیاری از شخصیت‌های برجسته عراقی در این مراسم حضور داشتند که از جمله این افراد شیخ یوسف النصری، سید ابراهیم جابر نماینده مقتدی صدر و دیگر دیپلمات‌ها و اعضای گروه‌های جامعه مدنی عراق بودند.

نماینده شیخ عبداللطیف الهمیم رئیس اوقاف اهل سنت عراق نیز به دلایلی قادر به شرکت در این مراسم نبود.

سایر شرکت کنندگان در این مراسم را شخصیت‌های برجسته کلیسای بغداد، نمایندگانی از صائبین و ایزدی‌ها، سفرا و اعضای پارلمان عراق تشکیل می‌دادند.

در پایان این مراسم نیز رهبران مذهبی با روشن کردن شمع، برای ارتقاء فرهنگ مدارا و عشق و روشن شدن ذهن تروریست‌ها دعا خواندند و تمامی حاضران در این جمع بر اهمیت آشتی، صلح، برابری و ترویج همزیستی هماهنگ که همگی عناصر ساخت یک عراق جدید تاکید کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha