جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد واعظی

حوزه/ امام راحل برآمده از حوزه و نهاد مرجعیت است؛ این حوزه و دیگر حوزه های علمیه و نهاد روحانیت با نظام اسلامی و جمهوری اسلامی عجین شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسملین واعظی  پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم گفت: راهی که امام راحل آغاز کردند، راهی طولانی و پرمسئولیت است که دارای چهار مرحله اصلی است که اولین مرحله آن تاسیس نظام اسلامی بود.

وی افزود: بدون شک، استقرار نظام، مدیون رهبری پیامبرگونه امام راحل و وفاداری امت است؛ در ادامه سه مرحله دیگر باقی مانده است که شامل تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی  خاطرنشان کرد: مرحله اول در کشور سپری شده است، ولی اینکه دولت اسلامی را تشکیل داده باشیم نیازمند آن است که تمام سه قوه و تمام ارکان حکومتی در کشور به شکل اسلامی کامل اداره شوند؛ ارکان و بخش های مختلف در کشور باید اسلامی شود ؛منظور از دولت اسلامی، قوه مجریه نیست، بلکه کلیت اداره جامعه است.

وی اظهارکرد: مرحله سوم، یعنی جامعه اسلامی زمانی محقق می شود که دولت اسلامی تشکیل شود؛ نمی توان انتظار داشت که جامعه اسلامی در ابعاد مختلف خود اسلامی باشد، ولی اجزای حاکمیت به شکل کامل، اسلامی نشده باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:  امام راحل برآمده از حوزه و نهاد مرجعیت است؛ این حوزه و دیگر حوزه های علمیه و نهاد روحانیت با نظام اسلامی  و جمهوری اسلامی عجین شده است؛ به همین دلیل هم باید ناصح امین باشد و هم برای برداشتن قدم های بعدی کمک کند.

وی گفت: تولید محتوا و نظریه پردازی و استخراج آنچه جامعه اسلامی به آن احتیاج دارد، کاری است که روحانیت به آن احتیاج دارد؛ باعث افتخار ماست که روحانیت در صحنه تبلیغ دین و انتقال معارف دین به مردم بدون کوچکترین توقعی، کوشا است و این مساله رسالت بزرگ روحانیت و حوزه های علمیه است که عطر معنویت و اخلاق را در جامعه پراکنده کند و بهترین اوقات، دهه محرم و ماه مبارک رمضان است که مردم آماگی کاملی برای بهره مندی از معارف الهی را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: در سالهای گذشته 7 هزار نفر به مناطق مختلف از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اعزام می شدند ولی امسال پس از برگزاری جلسات متعدد مقرر شد که به رغم مشکلات مالی این رقم افزایش یابد و به همین خاطر در سال 94 بیش از 9500 نفر اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته اعزام مبلغان به سطح کشور، 30 درصد افزایش یافت و برنامه داریم که این تعداد امسال به 10 هزار نفر در ماه مبارک رمضان و محرم برسد تا بخش های وسیع تری در کشور از معارف ناب اهل بیت(ع) و قرآن بهره مند شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یه نفر IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    سلام