جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/محمد عبد الواحد با اشاره به این که قدرت های شرق و غرب همواره درصدد تاراج منابع ملت های منطقه به ویژه ایران و عراق بوده اند، تصریح کرد: تنها قدرتی که توانست مردم را نسبت به این مسئله آگاه کرده و آزادی را به منطقه برگرداند، امام خمینی( ره) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمد عبدالواحد، معاون استاندار صلاح الدین عراق در همایش  بین المللی امام خمینی(ره) و امت اسلامی با تسلیت به جهان اسلام و ایران به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی( ره)، اظهارداشت: از آغاز لحظات انقلاب اسلامی به شخصه پیگیر اخبار انقلاب و سخنرانی های امام بودم و آن روزها هنوز هم برای ما به یادماندنی است.

وی ادامه داد: اساس انقلاب اسلامی ایران دیدگاه های امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع بزرگ بود و اندیشه های ایشان همچنان زنده است و امروز هم استمرار دارد.

محمد عبد الواحد با اشاره به این که قدرت های شرق و غرب همواره درصدد تاراج منابع ملت های منطقه به ویژه ایران و عراق بوده اند، تصریح کرد: تنها قدرتی که توانست مردم را نسبت به این مسئله آگاه کرده و آزادی را به منطقه برگرداند امام خمینی( ره) بود؛ ایشان نظریه ولایت فقیه را مطرح کرد و ثابت نمود مردم زنده اند و می توانند در برابر دشمنان ایستاده و مقاومت کنند.

وی افزود: امام خمینی(ره) نه تنها رهبر انقلاب بلکه یک اندیشمند با ایده های بزرگ بود که ارکان یک کشور مستقل را پایه گذاری کرده، سیاست خارجی ایران را مبتنی بر تعامل با دنیا بنا نهاد تا با تقسیم عادلانه ثروت حکومت عادلانه در ایران پایه ریزی شود.

معاون استاندار صلاح الدین عراق یادآور شد: امام می دانست دشمنان در آینده نسبت به ایجاد تفرقه در منطقه اقدام خواهند کرد، لذا با کادرسازی نیروهای  متعهد را پایه ریزی نمود تا امروز ایران در همه مراحل به خصوص مذاکرات 5+1 سربلند و پیروز باشد .

محمد عبدالواحد در پایان  با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که از مستضعفان جهان دعوت نمودند علیه ظالمان متعهد شده قیام نموده و از اسلام و سرمایه های خود دفاع کنند، گفت: ما باید به تاسی از امام خمینی(ره) از هیاهوی های مستکبرین دلهره نداشته باشیم؛ امروز به چنین اندیشه های والایی در منطقه و جهان اسلام به شدت نیاز داریم.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha